משרד הביטחון חוזר בו הערב (שלישי) ומודה כי בניגוד לטענתו בעבר, כן ידע כי קיים קשר של גורמים איראניים לתאגיד הגרמני טיסנקרופ איתו התקשר בעסקאות לרכישת צוללות. ממשרד הביטחון נמסר כי בדיקה מעמיקה שערך בימים האחרונים, אל מול הגורמים האמונים על-כך במשרד, העלתה שגורמים מקצועיים ידעו עוד משנת 2004 על אחזקה של גורמים איראנים ב-4.5% (נכון לאותה עת) בחברת טיסנקרופ הגרמנית. "בהתאם לכך ניתנה המעטפת הביטחונית הנדרשת", נמסר. הדברים כסתירה לתגובת משרד הביטחון לפרסום הראשון של הדברים, אז אמר כי אינו מכיר "כל מעורבות איראנית". 



מוקדם יותר היום, אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) בדיון בוועדת הכספים, שעסקה בתקציב הביטחון והשיב לשאלה בעניין הקשר האיראני: "נושא השותפות האיראנית ביצרנית הצוללות היה ידוע וההתקשרות בנושא נחתכה הרבה לפני כניסתי לתפקיד".



ליברמן הוסיף כי "מי שיעבור על הפרוטוקולים בקבינט ובמועצה לביטחון לאומי יראה שלא כצעקתה, כמו ששמענו בתקשורת. העובדות והמציאות רחוקות ממה שהצטייר על המרקע. לא היתה אלטרנטיבה אחרת למדינת ישראל. יש הנהלה לחברה ויש board, והשותפות זניחה ביותר".



"הנושא היה ידוע". שר הביטחון ליברמן. צילום: מרק ישראל סלם
"הנושא היה ידוע". שר הביטחון ליברמן. צילום: מרק ישראל סלם



המשטרה מעלה הילוך בבדיקה



בימים האחרונים המשטרה מעלה הילוך בכל הקשור לבדיקה המתנהלת בפרשת הצוללות - הקשר של דוד שמרון, מקורבו של נתניהו, לחברה הגרמנית. צוות החקירה המצומצם עדויות ממספר גורמים, לרבות אנשי צבא מהעבר וקצינים מכהנים, שיש להם מידע או היו מעורבים בעסקה.



כזכור, לפני כשלושה שבועות הורה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על בדיקת הפרשה וזאת לנוכח מידע חדש שהובא לשולחנו על ידי ראש אגף חקירות ומודיעין (אח"מ) של המשטרה ניצב מני יצחקי.