האם נמצא פתרון לבעיית הזקנים בקרב החיילים הדתיים בצה"ל? בחדשות 2 דווח הערב (שני) כי מסמך רשמי מלשכת ראש אכ"א מציע כי הסמכות לאשר גידול זקנים תועבר למפקדים במקום קציני השלישות ואילו הרבנים יוכלו להמליץ על קבלת פטור על רקע דתי לחיילים.



במכתב, החתום על ידי ראש לשכתו של אלוף חגי טופולנסקי, נכתב כי התקיימה עבודת מטה להפקת לקחים בקשר לפקודת הזקנים, שתוצאותיה הם ההמלצות הנ"ל. על פי הדיווח, ההחלטה של ראש אכ"א מגיעה בעקבות פגישה עם ארגון "צו אחד" שפתח קו מיוחד לתלונות חיילים דתיים על פגיעה באורח חייהם בצבא. הארגון הגיש לראש אכ"א דוח שמרכז את התלונות ונקבעה פגישה נוספת.‏



היחסים בין צה"ל לציונות הדתית נפגעו בתקופה האחרונה, בין היתר גם בעקבות פקודת השירות המשותף, שמאפשרת לנשים לשרת בטנקים.



עמיחי אליהו, ראש ארגון "צו אחד", אמר בתגובה, כי "אני מקווה שתגובת ראש אכ"א מסמלת שינוי משמעותי ובבשורה חשובה לחייל הדתי המבקש לשמר אורח חיים דתי בצבא". לדבריו, "על פי הכתוב זו בשורה נוספת בחיזוקה וביצור מעמדה של הרבנות הצבאית.



אליהו הוסיף כי "מדובר בהשיג משמעותי לכל אותן עמותות הפועלות במקביל אלינו למען החיילים שומרי המסורת. אנחנו מזמינים את החיילים שפגעו בזכותם לשמור על המסורת, להציף את הבעיות ולעמוד על הזכות שצה"ל ישאר הצבא של כולנו".