מספר חיילים מגדוד צבר בחטיבת גבעתי החליטו הערב (שבת) לנטוש מוצב על רקע סירובם להשתתף בפינוי המתוכנן של המאחז עמונה. מפקדי הגדוד שוחחו עימם בשעות האחרונות ולאחר שהסבירו להם כי הם אינם נדרשים לבצע פינוי אלא רק לסייע במעגל השלישי של המבצע הם החליטו לחזור בהם. החיילים התנצלו ושבו למוצב.



בדרג המדיני החליטו שלא להטיל על צה"ל את מבצע הפינוי ולכן רוב העבודה במעגל הראשון, כלומר הפינוי עצמו, יוטל על יחידות מבצעיות של משטרת ישראל. המעגל השני, כלומר - טיפול במפונים והוצאתם מעמונה, יוטל על שוטרי סיור ובלשי משטרה והמעגל השלישי האמון על טיפול בצירי התנועה ומתן מענה לאירועים חריגים יוטל על משטרת התנועה וצה"ל. מצה"ל נמסר כי במהלך הימים הקרובים הוא יסייע בכל הדרוש לצורך היערכות מבצע הפינוי שנכון לשעה זו, מקווים בגורמי הביטחון, יעבור ללא אלימות ותקלות חריגות.



נערכים לפינוי בעמונה
נערכים לפינוי בעמונה



מדובר צה״ל נמסר בתגובה לעריקה: "בשעות הערב מספר לוחמים עזבו את המוצב שבו הוצבו. המפקדים שוחחו עמם ואלה שבו לביצוע המשימות. צה"ל, מתוקף היותו צבא ממלכתי במדינה דמוקרטית, ימשיך למלא את משימותיו בהתאם להנחיות הדרג המדיני. בצה"ל מוקיעים סרבנות מכל סוג שהיא ויגלו אפס סובלנות כלפיה. הסרבנות אינה תואמת את הערכים שלאורם צה"ל פועל. בפינוי המתוכנן ישתתפו שוטרי משטרת ישראל שיפעלו במעגל הראשון".



בתוך כך, במסגרת ההיערכות הגוברת של המשטרה, צה"ל ומערכת הביטחון לפינוי, שקיים חשש כי יתדרדר לכדי אלימות, שירות בתי הסוהר (שב"ס) פינה שלושה אגפים בבתי-כלא. במידה והמשטרה תצטרך לבצע מעצרים במסגרת הפינוי, העצורים יישלחו אל אגפים מיוחדים אלו, שהוכשרו לצרכים הדתיים המיוחדים שמאפיינים את האוכלוסייה שעשויה להתעמת עם המשטרה במהלך הפינוי. אחד האגפים היה פנוי מבעוד מועד ושניים אחרים הוכנו במיוחד בימים האחרונים בהתאם לבקשה של המשטרה. כל אגף ערוך לקליטת עשרות עצורים.



לפי כלל ההערכות, פינוי עמונה ייערך בימים הקרובים. לפי החלטת בג"ץ, על המדינה לפנות את עמונה עד ה-25 בדצמבר.