בפעם השנייה ביומיים האחרונים, התרחש פיגוע ירי שרק בנס לא הסתיים עם פגיעות קשות בנפש. הערב (שני) נורו לעבר אוטובוס בצומת הפרסה מספר יריות, ולאחר בדיקה התברר כי אין נפגעים באירוע. על האוטובוס זוהו פגיעות ירי, והנהג הגביר מהירות עד שהגיע לש.ג ביישוב טלמון, שם דיווח על המקרה. כוחות צה״ל ושוטרי מחוז ש"י  החלו לסרוק את האזור לאחר שבבדיקה עלה כי על האוטובוס יש סימנים של כשבע פגיעות ירי שבוצעו לעברו. הנהג שהיה לבדו באוטובוס דיווח שהירי התבצע בצומת הפרסה. בצה״ל בודקים את הדיווח.



מוקדם יותר היום בשעות הצהריים ארעה תקרית ירי חמורה לאחר שעובדים שפעלו על הגדור בדרום רצועת עזה דיווחו כי ירי נשק קל בוצע לעברם מכיוון רצועת עזה. באירוע הזה לא היו נפגעים. מדובר צה"ל נמסר כי "הירי בוצע לעבר כוח צה"ל שעבד סמוך לגדר. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק". בפיקוד הדרום לא המתינו הרבה ושעה לאחר מכן צה"ל הגיב לירי. "צה"ל תקף והשמיד באמצעות טנק עמדה של ארגון הטרור חמאס" מסר דובר צה"ל.



"התקיפה בוצעה בתגובה לירי שבוצע קודם לכן לעבר כוח שעבד בסמוך לגדר" נמסר. בהקשר זה בצה"ל ממשיכים בנוהל הרגיל לפי לא משנה מי תוקף מכיוון הרצועה, בצה"ל רואים בארגון החמאס כריבון בשטח ומטילים עליו את האחריות. "צה"ל ימשיך לפעול בנחישות בכל עת לשמירת הביטחון של מדינת ישראל" סיכם דובר צה"ל את האירוע.



בתוך כך, כוח צה"ל שמוצב בסמוך לקלקליה, סיכל אתמול בצהרים פיגוע דקירה. פלסטינית בת 17 שהגיעה לכניסה לבסיס צה"ל בסמוך לקלקיליה, עוררה את חשדם של הלוחמים במקום שקראו לה לעצור. בשלב מסוים היא שלפה סכין ואיימה על החיילים בתגובה הם ירו באוויר ועצרו אותה. המחבלת הועברה לחקירה בשב"כ.



בלילה שבין ראשון לשני נפצע צעיר באורח קל בפיגוע ירי בצומת שוקבא בסמוך להתנחלות עופרים שבבנימין. סמוך לשעה 1 בלילה התקבל דיווח על ירי ופצוע ישראלי. כוחות גדולים של צבא שהגיעו לזירה מצאו את הצעיר והזעיקו כוחות הצלה שפינו אותו לבית החולים שיבה בתל השומר במצב קל עם פציעות רסיסים. סריקות הצבא לא העלו דבר. באותה הנקודה בדיוק אירע פיגוע ירי לפני כשבוע. ביום רביעי האחרון נפתחה אש לכיוון כלי רכב אולם במקרה הזה לא היו נפגעים אך נגרם נזק למכונית. בצה"ל בודקים האם יש קשר בין שני האירועים ומעריכים כי מבצעי הירי יתפסו.