שר הביטחון אביגדור ליברמן, הודיע היום (חמישי) כי הוא מקבל את המלצת הרמטכ"ל גדי איזנקוט למנות את דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז, לתפקיד ראש אכ"א לאחר התפטרותו של ראש אכ"א הקודם, חגי טופולנסקי, שקרתה לאחר שמחשב ובו חומרים מסווגים נגנב מביתו. תא"ל אלמוז נולד וגדל במושבה מגדל. ב-1985 הוא התגייס לחיל ההנדסה הקרבית, עבר הכשרה כלוחם וקורס קצינים ושירת במגוון תפקידי לוחמה ופיקוד. במהלך שירותו, אלמוז גם פיקד על קורס קציני הנדסה קרבית. בשנת 2002 מונה ראש אכ"א הנכנס לקצין הנדסה של פיקוד הדרום וב-2004 למפקד חטיבת הבקעה, אז פיקד על מבצע "הבאת ביכורים" הפשיטה על כלא יריחו שבמסגרתה נעצרו מזכיר החזית העממית אחמד סעדאת, יועצו הכלכלי של יאסר עראפת, וארבעת רוצחי השר רחבעם זאבי.



באפריל 2013 החליט שר הביטחון דאז, משה יעלון, על מינוי אלמוז לתפקיד דובר צה"ל. שם המשיך אלמוז את פעילות צה"ל באינטרנט וברשתות החברתיות המקוונות. במהלך כהונתו אותגר רבות במהפכת הרשתות והתמודד עם משברים גדולים כדוגמת דוד הנחלאווי, התארגנות נשות אנשי הקבע, ביקורת על קציני קבע בערוצי תקשורת ופרשת אלאור אזריה בה הפך אלמוז לאחד הקצינים המושמצים ברשתות החברתיות.



אלמוז הוא בעל תואר ראשון בלימודי המזרח התיכון מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר שני בלימודי צבא וביטחון מהאוניברסיטה העברית. נשוי ואב לחמישה.



המחשב נגנב, האלוף לקח אחריות והתפטר



כזכור, התפטרותו של האלוף טופולנסקי הגיעה לאחר שב-14 לדצמבר דווח כי במהלך פריצה לביתו נגנב מחשב שעליו חומרים מסווגים שאסור היה להוציא מבסיסי צה"ל. מביתו של האלוף נגנבו בין היתר רכבים ומחשבים נוספים, אולם עולה כי אחד מהם, שהיה בשימוש צבאי, הכיל חומרים מסווגים שככל הנראה יש איסור מוחלט להוציאם ממחנה צבאי. במהלך היממה האחרונה נעשו מאמצים רבים של כלל מנגנוני הביטחון ובהם שב"כ, אמ"ן, משטרת ישראל ומערך המודיעין שלה, משמר הגבול ומערך המודיעין שלהם, כולל ניסיוניות להתחקות אחר הציוד הגנוב בשטחי הרשות הפלסטינית. כל זאת נעשה תחת איפול מוחלט מתוך הנחה שהגנבים לא יודעים מה הם מחזיקים בידם, ובניסיון להגיע אל המחשב.



לאחר גילוי הגניבה, ביקש טופולנסקי לסיים את תפקידו ואיזנקוט קיבל בקשה זו, תוך שהוא אומר כי החלטתו מתקבלת בלב כבד, מתוך הערכה אישית עצומה לאלוף טופולנסקי. עוד ציין כי "מדובר בקצין מוערך ורב זכויות, טייס קרב שנתן את כל חייו למען ביטחונה של מדינת ישראל ומעשיו הם ביטוי לנורמה הנדרשת מכל מפקד".



אלוף טופולנסקי ציין בפני הרמטכ״ל כי כל חייו חונך לקחת אחריות וכך גם דרש מפקודיו. עוד אמר כי צה״ל בכלל ומעמדו בפרט חשובים לו ותקוותו כי מעשה זה יעביר את המסר הנכון למשרתים ולציבור.



ראש אכ"א חגי טופולנסקי צילום: מרק ישראל סלם
ראש אכ"א חגי טופולנסקי צילום: מרק ישראל סלם