אחרי תשעה חודשים של משפט מהמתוקשרים שידע הצבא, מאות שעות של דיונים אינטנסיביים, עשרות עדים וירייה אחת שטלטלה מדינה שלמה, יגיע ביום רביעי רגע השיא של משפט החייל היורה, סמל אלאור אזריה, המואשם בהריגת המחבל מתל רומיידה בערב חג הפורים. ביום שישי אישרו שופטי בית הדין הצבאי ביפו לשחרר את אזריה לחופשת סוף השבוע. על החייל הוטלו מגבלות של מעצר בית מלא ואיסור מוחלט להתראיין או להצטלם לתקשורת. בני המשפחה זעמו על הכותרת ששודרה בשישי בערב בערוץ 10, ובה צוטט גורם בכיר בצה"ל כמי שמרשיע את אזריה בהריגה חמישה ימים בטרם הוקראה הכרעת הדין.



"גם היום, כמה ימים לפני הכרעת הדין, אנו רואים המשך ישיר של זיהום ההליך השיפוטי והחקירתי דרך התבטאות של 'גורם צבאי בכיר'", אמרו ל"מעריב-השבוע" עורכי הדין אייל בסרגליק, אילן כ"ץ וכרמית שחיבר, סנגוריו של אזריה. "זיהום זה החל עוד בהתבטאויות שר הביטחון לשעבר, הרמטכ"ל ודובר צה"ל, והמשיך בתחקיר שתוצאותיו נערכו מראש ובלי שהחייל, המ"מ, קב"ט חברון ואחרים נחקרו. ההליך המשיך בכך שעדי תביעה נוספים – המח"ט, המג"ד והמ"פ – באים עם דובר צה"ל יחד ואומרים שמדובר באירוע חמור ושאלאור שקרן, במהלך החקירות וגם במהלך המשפט, תוך כדי שטיפת מוח", אמרו עורכי הדין.



אלאור אזריה יורה לעבר המחבל המנוטרל. צילום מסך
אלאור אזריה יורה לעבר המחבל המנוטרל. צילום מסך



"כך לא יכול להתנהל משפט צדק"



בני המשפחה בחרו שלא להגיב על הפרסום, וכיוונו את תפילותיהם בסוף השבוע לזיכויו של בנם. "להבנתי המשפטית, אין תוצאה נכונה זולת זיכוי", אמר בנושא עו"ד בנימין מלכא, גם הוא מסנגוריו של אלאור. "מי שעקב אחר המשפט בקפידה מבין כי הראיות שהוצגו לפני בית הדין מטעם ההגנה - יש בהן כדי לתמוך בגרסתו של אלאור. כולי תקווה כי בית הדין אכן יחליט כך".



"כך לא יכול להתנהל משפט צדק", הוסיפו עורכי דינו. "בכל מקרה, טרם נאמרה המילה האחרונה, ואנו בטוחים שמידע נוסף ייחשף בעתיד. אנו מקווים שהשפיטה תיעשה לפי הראיות בתיק, שאמורות להוביל לזיכוי".



תומכי החייל הודיעו כי יגיעו בבוקר רביעי לבית הדין הצבאי ביפו בהמוניהם. בשבועות האחרונים התנהל מסע נרחב לגיוס תמיכה באזריה. הפעיל רן כרמי בוזגלו סיפר: "סיירנו בשווקים ופעלנו ברשת. המטרה שלנו היא למלא את הרחובות שמסביב לבית הדין במסר הזה: 'באים לקחת את אלאור'. אנחנו מאמינים שברביעי נחזיר את הלוחם הביתה ואת המפקדים אל מקומם הטבעי, בראש הכוח", סיכם בוזגלו.



אל המסע הצטרף ארגון לה פמיליה, שהודיע כי חבריו יגיעו לבית הדין. כזכור, ביום הארכת המעצר בתחילת הפרשה הגיעו מאות מפעילי הארגון לבית הדין הצבאי בקסטינה. במשטרה נערכים לקראת רביעי בכוחות מתוגברים של שוטרי יס"מ וסמויים.