כתב האישום שהוגש נגד אלאור אזריה, ושלגביו יינתן פסק דין מחר (09:00), מייחס לו שני אישומים מרכזיים: הריגה והתנהגות שאינה הולמת. להרכב השופטים יש כמה אפשרויות לסיים את המשפט שמטלטל מדינה שלמה. אלו התרחישים האפשריים המרכזיים. 
הרשעה מלאה - ניצחון מוחץ לתביעה הצבאית 
בית הדין מרשיע את אלאור אזריה בהריגה ובהתנהגות שאינה הולמת ומורה לשוטרים הצבאיים לאזוק אותו ולהוביל אותו למעצר מיד לאחר הדיון. התרחיש הזה הוא ניצחון ענק לתביעה הצבאית שבטוחה במאת האחוזים שזו תהייה תוצאת המשפט. התובע, עו"ד וסא"ל במילואים נדב וייסמן, גויס למילואים בדיוק בשביל המטרה הזו.

לאורך כל המשפט הוא היה בטוח בכתב האישום שגיבש יחד עם הפרקליט הצבאי הראשי כשהוא משאיר בתרחיש זה גזר אחד להגנה, הסכמה שלא להחמיר בעונשו של אלאור. צה"ל רוצה מחד להעביר מסר אך מאידך לא "להפוך" את החברה הישראלית ולפגוע באמון הציבור בו. בין כה וכה, ויסמן, שבחר במודע לא לשבת עם עורכי הדין של אלאור, רוצה לסיים את המשפט עם התוצאה הזו. 

עצרת התמיכה לאלאור אזריה. המשפט שטלטל מדינה שלמה. צילום: אבשלום ששוני

 

במידה וזו תהיה ההכרעה, אלאור יצא מהאולם, ייפרד ממשפחתו וישלח לכלא צבאי עד לטיעונים לעונש ולגזר הדין הסופי שייגזר עליו בעוד כחודש. בצוות ההגנה אומרים כי זה תרחיש אפשרי וכבר מתכוננים לערעור במידה וזו תהייה התוצאה. 
הרשעה חלקית - ניצחון להגנה 
בתרחיש זה בית הדין הצבאי יזכה את אלאור אזריה מהריגה וירשיע אותו בהתנהגות שאינה הולמת. צוות ההגנה חולם בלילות על תוצאה כזו, אפילו יותר מאשר על זיכוי מוחלט. עורכי הדין של אזריה מבינים שתוצאה כזו יכולה לסיים את המשפט בניצחון עצום שכן מבחינתם זה מדובר לא רק בזיכוי מהריגה אלא זיכוי בעבירת רצח, מאחר והם זוקפים לזכותם את הסרת הסעיף החמור במהלך המשפט. 

אלאור אזריה ואביו צ'רלי. צילום: אבשלום ששוני
בתרחיש זה אלאור יכול למצוא עצמו הולך לכלא צבאי בתום המשפט, אולם לפרק זמן מוגבל ועד לטיעונים לעונש. עורכי הדין יעשו מאמצים כבדים למנוע מהתביעה הצבאית הגשת ערעור, דבר שסביר להניח יעשה. בתרחיש זה אלאור צפוי לקבל עונש של כמה חודשים בודדים בכלא אם בכלל מאחר ובית הדין צפוי להתחשב במצב משפחתו ובמצבו האישי שעל פי חוות דעת פסיכולוגית אינו טוב.
זיכוי מוחלט - תבוסה לתביעה הצבאית 
השופטים מזכים את אלאור אזריה מהריגה ומהתנהגות שאינה הולמת ומשחררים אותו בסיום הדיון. אם אכן יכריעו השופטים הכרעה כזו הרי שמדובר בתבוסה משמעותית של התביעה הצבאית להגנה. התרחיש הזה הוא אינו סביר, אולם הוא עדיין מהווה אופציה אפשרית.