רס"ן חגי בן ארי, שנפצע באורח קשה במהלך מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה ב-21 ביולי 2014 מירי צלף לראשו בגזרת חאן יונס, הלך היום (רביעי) לעולמו כתוצאה מפציעתו, והוא בן 31. בן ארי, ששירת בתפקידו האחרון בצה"ל כמפקד מגמת אימונים והכשרות ביחידת, והיה אמור להתמנות למפקד סיירת הצנחנים לפני פציעתו, מעולם לא התאושש מפציעתו, לא חזר להכרתו ולא תקשר עם הסביבה. בן ארי נפטר בביתו שבמושב נוב שברמת הגולן והשאיר אחריו את רעייתו מוריה ושלושה ילדים.



"אנחנו חווים כאב גדול, יחד עם איזשהי תחושה שהוא נגאל מיסוריו - הפגיעה היתה כל כך קשה. אלה היו שנתיים וחצי שהיו קרב על חייו. ואתמול זה נגמר", סיפר בגלצ אחיו, נועם בן ארי. "לקח לי זמן להבין מה זה צמח ועד כמה הוא פצוע קשה", אמר, "עברנו ימים נוראיים והיינו צריכים להתמודד עם המציאות החדשה של מה זה צמח". הוא הוסיף: "המשפחה לא עזבה אותו לרגע, וההורים שלנו תקעו עוגן בכל מקום שבו הוא היה מאושפז".



בן ארי התייחס להחלטה להעביר אותו מאשפוז בבית החולים - לביתו שברמת הגולן. "ההחלטה נפלה כשהבנו שהוא יכול לקבל בבית את כל מה שהוא מקבל בבית החולים החלטנו להחזיר אותו הביתה", הסביר, היינו מפוכחים מאוד והבנו את חומרת הפציעה. היה לנו ברור שהוא יישאר איתנו בבית".



ריבלין: "מודים ומצדיעים לך על גבורת הקרב"



נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, התייחס למותו של חגי בן ארי ז"ל, שנפצע באורח אנוש ב"צוק איתן" והלך לעולמו אמש. "חגי בן ארי, האיתן בלוחמים, תפארת בחורינו, דגול מרבבה. אנחנו מצדיעים לך בלכתך הבוקר חגי, הצדעה שקטה ואצילית, כמו הרוח שאתה מותיר בנו. אנחנו מודים ומצדיעים לך, מפקד סיירת הצנחנים, יחד עם שורות של לוחמים שזכו להסתער אחרייך, על מסירות הנפש, על גבורת הקרב, ועל הקרב שלאחר הקרב, שבא לקיצו רק אתמול", אמר, "ננצור את זכרך איתנו בהערצה גדולה".



שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס בפוסט בדף הפייסבוק שלו למותו של רב סרן חגי בן ארי, שנפצע באורח אנוש במבצע צוק איתן והלך לעולמו אמש: "עם ישראל כולו מרכין היום את ראשו על מותו של רס"ן חגי בן ארי ז"ל שנהרג ב"צוק איתן". בן ארי שהיה מפקד האימונים והכשרות ביחידת "מגלן" היה מלח הארץ, אות ומופת ללוחמים שתרם רבות לביטחונה של מדינת ישראל. אני משתתף בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך".



"היית בטוח ומקצועי גם אחרי הפציעה"



לאחר פציעתו קיבל בן ארי באופן סמלי את תפקיד מפקד הסיירת, לו היה אמור להתמנות מידי מפקד חטיבת הצנחנים באותה העת, אלוף משנה אליעזר טולדנו, בבית החולים בילינסון, שם היה מאושפז. בעת הענקת התפקיד, אמר טולדנו לבן ארי ומשפחתו: "לחמת והובלת את הסיירת כפי שאתה יודע, וכפי שאני יודע שאתה אוהב. היית בקרב כמו שהיית כחייל צעיר במסלול, כמפקד צוות. היית זקוף, היית בטוח, היית מקצועי, גם בקרב וגם אחרי הפציעה".



"כאן, בחדר הזה, בשעה הזאת, ליד המיטה, אני מבקש את רשותך להשלים את הסיכום של הראיון ממנו יצאת ממשרדי, ולהוסיף את שמך לשמות מפקדי סיירת הצנחנים".