מקורביו של החייל היורה, אלאור אזריה, קיבלו בתדהמה את החלטת חבר השופטים, שהרשיעו פה אחד את הלוחם, באירוע שהתרחש בתל רומיידה, בחברון, לפני כשמונה חודשים. כבר ביציאה מבית הדין, הודיעו מקורביו של אזריה ועורכי דינו כי יוגש ערעור בעיקר לאור העובדה שהורגשה עוינות. מי שיצא ראשון ודיבר אל הקהל היה עורך דינו,  אילן כ"ץ.



"מדובר בהכרעת דין קשה, שדחתה את כל טענות ההגנה, אנחנו נצטרך ללמוד את הכרעת הדין", אמר כ"ץ והוסיף: "אנחנו טענו מתחילת ההליך שבית הדין הצבאי היה עם התביעה, גם הבאנו ראיות לכך, אנחנו מכבדים את בית הדין הצבאי, ואנחנו נשמיע את הביקורת במקומות הנכונים. אין לי ספק שלאור קביעות שכבר על פניהן נראו לנו שאינן תואמות את חומר הראיות, אנחנו נגיש ערעור.



"ביקשנו שהטיעונים לעונש ישמעו בזמן הקרוב ביותר, כדי לא להפסיד זמן. מי שחושב שפסק הדין הזה טועה ומטעה, יהיו לו השלכות חמורות, שאני מקווה שיירפאו במהרה. אני רואה פרצה, ששם נטען כי לא הבאנו מסמכים, והפרוטוקול אפשר לראות אחרת. אנחנו לא מתרגשים מהטענות האלה. מכבד את בית הדין הצבאי, אך מותר להשמיע ביקורת. מותר לנו להגיד שבית הדין לא התייחס בצורה שיוונית".


מי שהיה פחות ממלכתי, היה שרון גל, שנעלם במהלך התקופה האחרונה, אבל הגיע לדיון. גל, שהפך ליועץ התקשורת של אזריה, אמר בסיום הדיון: "למרבה הצער, בית הדין בהכרעה חד צדדית בצורה מזעזעת, בחר את גרסת 'בצלם' על פני גרסת לוחם מצטיין בצה"ל, לא נתן שום משקל לשלום טענה שהועלתה בצורה מסודרת, כאילו בית המשפט מנותק לחלוטין שמדובר בזירת פיגוע, ובמחבל רוצח. בית הדין הרים את הסכין מהרצפה ותקע אותו בגבו של לוחם בצה"ל ושל כל הלוחמים. בוודאות יוגש ערעור, ההכרעה המעוותת הזאת תתוקן, אלאור אזריה יזוכה. אני אהיה שם עד שהוא יזוכה".

לאחר מכן, כתב גל בפייסבוק כי גם עורך הדין יורם שפטל, המזוהה עם הימין, הצטרף לצוות ההגנה של אזריה. בפוסט בפייסבוק כתב גל כי הוא "מבקש להודות לעו״ד יורם שפטל, שנענה כעת לבקשתי והצטרף לצוות ההגנה של אלאור אזריה. בע״ה שפטל ידידי, ביחד עם עורכי הדין אילן כץ ואייל בסרגליק המעולים, יביאו לזיכויו של אלאור בערעור, לאחר הכרעת הדין השערורייתית שניתנה היום".


.
עורך הדין איל בסרגליק, שנמצא גם כן בצוות ההגנה, הוסיף: "הכרעת הדין הקשה, הפריע לנו מאוד הצחקוק במהלך הדין. הראיות מדברות בעד עצמן. הן אמורות לקבוע את מסכת העובדות. חשנו במהלך הדיונים על עוינות רבתית כלפי אלאור, וראינו אותה כעת. הראיות מצביעות על משהו אחר לגמרי. נגיש עליו ערעור. זהו יום מצער לא רק לאלאור ומשפחתו, אלא גם למדינה ולצבא. בית הדין היה מוטה, אני מדבר על הגורם שהקריא את ההכרעה, וצחקק במהלך הכרעת הדין. אנחנו לומדים את הכרעת הדין. למרות שזה יום קשה ומצער, אנחנו יודעים שהראיות הן אחרות".