הותרו לפרסום שמותיהם של ארבעת הנרצחים בפיגוע שאירע היום (ראשון) כאשר משאית פרצה ודרסה קבוצה של צוערי קורס קצינים מבה"ד 1, ששהו במקום במסגרת תרבות יום א'. הנרצחים הינם סגן משנה יעל יקותיאל, בת 20 מגבעתיים, לאחר מותה הועלתה לדרגת סגן. הצוערת שיר חג'אג', בת 22 ממעלה אדומים, לאחר מותה הועלתה לדרגת סגן. הצוערת שירה צור, בת 20 מחיפה, לאחר מותה הועלתה לדרגת סגן משנה והצוער ארז אורבך, בן 20 מאלון שבות, לאחר מותו הועלה לדרגת סגן משנה.




ארז אורבך למד בישיבה התיכונית נוה שמואל באפרת ולאחר סיום לימודיו למד בישיבת ההסדר במעלות, ונלחם על הזכות להתנדב לשירות צבאי. במותו השאיר אחריו זוג הורים, אורי וקרן, וחמישה אחים קטנים. הלווייתו תערך מחר  בשעה 11:00 מבית ההספדים בבית העלמין בכפר עציון. 



חנוך דאום, שהכיר את אורבך, ספד לו בחשבון הפייסבוק שלו וכינה אותו "ילד חכם ומקסים, שתמיד חייך, אי אפשר לשאת את המחשבה על כך שהוא איננו פתאום. תנחומים מעומק הלב לאורי וקרן, הוריו היקרים, לאחיו החמודים שקיבלו היום בשורת איוב מרה כל כך, ולכל בני אלון שבות, ישוב של אנשים מקסימים שהטרור הנורא מכה באחד מהם שוב. והלוואי שלא נוסיף לדאבה עוד".






"ילד מקסים וחייכן" ארז אורבך. צילום: באדיבות המשפחה
"ילד מקסים וחייכן" ארז אורבך. צילום: באדיבות המשפחה



"הייתה עם הלב הכי גדול שיש"



תדהמה ואבל כבד שרר בקרב בני משפחתה וחבריה של יעל יקותיאל. בני משפחה וחברים הגיעו לבית המשפחה והתקשו לעכל את האסון הנורא. הלווייתה תתקיים מחר בחלקה הצבאית בבית העלמין קרית שאול. יקותיאל, בוגרת תיכון קלעי בגבעתיים, סיימה קורס קצינות והיתה קצינת חינוך. "היא אהבה את החיים, אהבה את כולם וכולם אהבו אותה", סיפרה בעצב קרובת משפחה. אחת מחברותיה מיררה בבכי: "יעל היתה עם הלב הכי גדול שיש. אני לא מאמינה שהיא כבר לא איתנו". בוגרת נוספת של תיכון קלעי, שהיתה צוערת בקורס קצינות, נפצעה בפיגוע והיא מאושפזת. ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, הודיע שבעקבות האסון הכבד, הוחלט לבטל מחר (שני) את הטקס החגיגי של השקת מיתחם הסיטי בעיר. 


יעל יקותיאל
יעל יקותיאל



"הייתה אושר המשפחה"

שיר חג'אג' שירתה בחיל המודיעין והשאירה אחריה אחות גדולה ושתיים קטנות ממנה. ברק רבני, דוד של שיר חג'אג' סיפר: "היא היתה ילדה מופת. היא סיימה תואר ראשון בהנדסה בתיכון, ישר עשתה עתודה. היא היתה גאוות המשפחה, היתה בכורה מתוך ארבע בנות. אבל כבד נפל עלינו. אושר המשפחה היא היתה. היא הלכה למשהו סודי בצבא. היא היתה בחורה לתפארת. באמת לתפארת, היא היתה עוזרת להורים בכל מה שצריך, באמת. לא סתם אני אומר. זה אבל כבד". 

גם ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל, סיפר על בת עירו, שנהרגה, שיר חג'אג' וספד לארבעת הנרצחים. 





שיר חג'אג'
שיר חג'אג'



תנועת הצופים ספדה לשירה צור שהייתה חברה בתנועת הנוער ובוגרת שבט כרמל, וגם עיריית חיפה מסרה את תנחומיה למשפחתה. 

תנועת הצופים ספדה. שירה צור
תנועת הצופים ספדה. שירה צור





כזכור, הפיגוע אירע  סמוך לשעה 13:20 הגיח מחבל, שנהג במשאית כבדה ושהה באזור ארמון הנציב, והאיץ כשהגיע לכיוון תחנת אוטובוס, שם ירדו בדיוק צוערים מבה"ד 1 ששהו במקום, עד שנורה וחוסל על ידי מדריך טיולים ששהה במקום ושני חיילים מקורס הקצינים. בנוסף לארבעת ההרוגים נפצעו בפיגוע כ-15 בני אדם בדרגות פציעה שונות, שפונו לבית החולים שערי צדק. אחד במצב קשה, ארבעה באורח בינוני להדסה עין כרם, ו-10 במצב קל. הפצועים הגיעו גם לבית החולים הדסה עין כרם.