נפרדים בכאב: ארבעת הנרצחים בפיגוע שאירע אתמול בטיילת ארמון הנציב בירושלים, יובאו היום (שני) למנוחות ברחבי הארץ. הלווייתו של סג"ם ארז אורבך (20) תתקיים ב-11:00 בבית העלמין בכפר עציון. אורבך למד בישיבה התיכונית נווה שמואל באפרת ולאחר סיום לימודיו למד בישיבת ההסדר במעלות, ונלחם על הזכות להתנדב לשירות צבאי. במותו השאיר אחריו זוג הורים, אורי וקרן, וחמישה אחים קטנים. הצוער אורבך הועלה לדרגת סג"ם לאחר מותו.



"ילד מקסים וחייכן" ארז אורבך. צילום: באדיבות המשפחה
"ילד מקסים וחייכן" ארז אורבך. צילום: באדיבות המשפחה



בביתה של סגן יעל יקותיאל (20) התאספו בני משפחה וחברים והתקשו לעכל את האסון הנורא. תדהמה ואבל כבד שררו בקרב בני משפחתה וחבריה. יקותיאל, בוגרת תיכון קלעי שבשכונת בורוכוב בגבעתיים, סיימה את קורס הקצינות והייתה מדריכה. הלווייתה תתקיים היום ב-15:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בקריית שאול. 



"היא אהבה את החיים, אהבה את כולם וכולם אהבו אותה", סיפרה בעצב קרובת משפחה. אחת מחברותיה מיררה בבכי: "יעל הייתה עם הלב הכי גדול שיש. אני לא מאמינה שהיא כבר לא איתנו". בוגרת נוספת של תיכון קלעי, שהייתה צוערת בקורס קצינות, נפצעה בפיגוע והיא מאושפזת. ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, הודיע שבעקבות האסון הכבד, הוחלט לבטל היום את הטקס החגיגי של השקת מתחם 'הסיטי' בעיר. 


יעל יקותיאל
יעל יקותיאל



זירת הפיגוע, אתמול. צילום: מרק ישראל סלם
זירת הפיגוע, אתמול. צילום: מרק ישראל סלם



"הייתה אושר המשפחה"

סגן שיר חג'אג' (22) שירתה בחיל המודיעין והשאירה אחריה אחות גדולה ושתיים קטנות ממנה. ברק רבני, דודה סיפר: "היא הייתה ילדה למופת. היא סיימה תואר ראשון בהנדסה בתיכון, ישר עשתה עתודה. היא הייתה גאוות המשפחה, הייתה בכורה מתוך ארבע בנות. אבל כבד נפל עלינו. היא הייתה בחורה לתפארת. באמת לתפארת, היא הייתה עוזרת להורים בכל מה שצריך". גם ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל, סיפר על בת עירו, שנרצחה, שיר חג'אג' וספד לארבעת הנרצחים. 


 


שיר חג'אג'
שיר חג'אג'



חג'אג הייתה תלמידה מצטיינת בבית הספר דקל וילנאי במעלה אדומים, ושירתה כקב"רית בחיל המודיעין. היא הניחה הורים וארבע אחיות. הלווייתה תתקיים היום ב-14:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

סג"ם שירה צור (20) מחיפה תובא למנוחות היום בבית העלמין בעירה. תנועת הצופים, שצור הייתה חברה בה, ספדה לה וגם עיריית חיפה מסרה את תנחומיה למשפחתה. 

תנועת הצופים ספדה. שירה צור
תנועת הצופים ספדה. שירה צור


כזכור, הפיגוע אירע אתמול סמוך לשעה 13:20 כאשר הגיח מחבל, שנהג במשאית כבדה ושהה באזור ארמון הנציב, התקרב לקבוצת צוערים בטיילת, האיץ ודרס אותם בעוצמה עד שנורה וחוסל על ידי מדריך טיולים ששהה במקום ושני צוערים מקורס הקצינים. בנוסף לארבעת ההרוגים נפצעו בפיגוע כ-15 בני אדם בדרגות פציעה שונות. שניים מהפצועים נפצעו קשה, ארבעה באורח בינוני ועשרה במצב קל.