שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס היום (ראשון) לניסיונות לקשור בין הפיגוע הרצחני אתמול בירושלים לבין ההכרעה בעניין אלאור אזריה. "כל הניסיון לקשור בין אירוע זה לאלאור אזריה, זה פשוט לא נכון. מי שלא מכיר את העובדות, מאז המקרה של אזריה חיסלנו 39 מחבלים, ו-15 נפצעו. זאת הייתה פעולה נחושה של צה"ל. הוא עבד כמו שצריך", אמר שר הביטחון. 



בישיבת הסיעה ליברמן רמז בדבריו כי יעניק חנינה לאלאור אזריה: "חוק השיפוט הצבאי מאוד מאוד ברור. הוא אומר שאפשר להתחיל בתהליכי חנינה, רק לאחר מתן גזר הדין. צריך להמתין עוד 15 יום, ורק אז אפשר להתחיל בהליכים, וזה למשך 30 יום". שר הביטחון אף הוסיף: "אם אתן עצה למען אלאור אזריה ולמשפחתו, זה להיות צמודים לחוק השיפוט הצבאי, וללכת במסלול הזה. לא ללכת לערעור". 



"אין קשר בין הדברים". אזריה. צילום: אבשלום ששוני
"אין קשר בין הדברים". אזריה. צילום: אבשלום ששוני



שר הביטחון התייחס לביקורת שנמתחה על הצוערים שהיו בפיגוע בארמון הנציב: "הופתעתי לראות פרסומים לגבי חיילים שהיו בזירה, וצריך להבין שכל האירוע הזה לוקח שניות בודדות, וצריך להבין שזאת לא תאונה, אלא פיגוע, צריך לדרוך נשקים ועוד. היו חיילים שמיד הבינו, התארגנו וירו במחבל". 



ליברמן התייחס בדבריו לפרשת מוזס ונתניהו ואמר: "אין לי שום מידע מעבר למה שקורה בתקשורת. אנחנו נמתין ונחכה לממצאים. מי שבחברה דמוקרטית יכול לקבוע האם הוא אשם או זכאי, זה רק בית משפט ולא עיתונאים. פה קצת ממהרים. גם לגבי כתב אישום. אני לא מתרשם מהעובדות שהן מחייבות כתב אישום, אבל כדאי שנמתין". כמו כן אמר במהלך דבריו כי חוק ההסדרה כנראה לא יחוקק לעולם, והסביר: "חוק ההסדרה היה הקשית ששברה את הגב של נשיא ארצות הברית, וחטפנו בגללו את ההחלטה במועצת הביטחון, זאת הייתה תוצאה של חוק ההסדרה, אנו צריכים להיות אחראים ורציניים, אני משתדל לנהוג כך, לגבי כל ההסדרים ביהודה ושומרון, ובמזרח התיכון צריך להתאזר בסבלנות ולעבוד במשותף עם הממשל החדש".