משעות הבוקר (שני) כוחות גדולים של צבא עורכים סריקות אחר בלון תצפית שהתנתק מסיבה לא ברורה מעמדתו והתעופף לשטחי הרשות הפלסטינית. הבלון שמשמש את צה"ל כאמצעי תצפית נייד נחשב לאחד העזרים החשובים שיש לכוחות בשטח. מדובר בפיתוח ייחודי וטקטי מהמתקדמים בעולם, פרי פיתוח ישראלי שהותאם בעיקר למשימות תצפית מורכבות.

את הבלון מאייש צוות לוחמים נייד מצומצם ביחס לצוות שהפעיל את אמצעי התצפית הנייחים. זה כלי שנוסה לראשונה במבצע "שובו אחים" בחיפוש אחר שלושת הנערים שנחטפו, אבל נכנס לעבודה מבצעית לפני שנה עם מצלמת יום, ביכולת תצפית מהטובה בעולם. גורם בצה"ל סיפר עם כניסתו של הבלון לפעילות מבצעית כי "ניתן באמצעות הבלון להגיע לצפייה באיכות גבוהה מאוד לשטח רדיוס של מספר קילומטרים. מי שיושב ברכב או בחמ"ל מקבל תמונה בדיוק כמו תצלום אוויר של לוויין".

החלק הלא פחות חשוב מסיפוק תמונת מצב איכותית זה כושר הניידות של הבלון. הוא קשור לרכב 4 על 4 ומגיע לגובה של כמה מאות מטרים ומכסה שטח של 96 אחוז. בצה"ל אומרים כי מדובר בהישג חסר תקדים של יכולת הניידות והמוכנות שלו לשינוי מיקום בזמן קצר. "זה הפתרון הגדול של הבלון החדש. עד היום הכנה למבצעיות הייתה לוקחת זמן היום, בזמן של דקות ניתן להכניס אותו לכשירות מבצעית וזאת לאחר שהוא נויד ממקום למקום" סיפר אז הגורם.

מדובר צה"ל נמסר כי "בשעות הבוקר התנתק בלון תצפית ממקומו באזור חטמ״ר בנימין. כוחות צה"ל סורקים אחר הבלון. הנסיבות נבדקות".