חייל צה"ל נהרג היום (שני) בצהריים במהלך תאונת עבודה ברמת הגולן בעת שביצע עבודות תחזוקה על נגמ"ש מסוג 'נמר' בבסיס אל פוראן, כך הותר הערב לפרסום. רב-טוראי ויאצ'סלב גרגאי, טכנאי בחיל הטכנולוגיה והאחזקה בן 20 מראשון לציון הוא ההרוג. בתחילה הוא נפצע באורח קשה ובמשך שעות ארוכות נאבקו הרופאים על חייו עד שנאלצו לקבוע את מותו בשעות הערב. הודעה נמסרה למשפחתו.



החייל פונה באופן מוסק לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם נאבקו על חייו ונאלצו לקבוע את מותו. מדובר צה"ל נמסר כי "מפקד פיקוד הצפון, אלוף אביב כוכבי מינה ועדת חקירה בראשות מפקד חטיבת 'כרמלי', אלוף-משנה פיני יוסף, לתחקור נסיבות התאונה". המשטרה הצבאית החוקרת פתחה גם בחקירת האירוע.



מפקד הטנק נהרג מהתהפכות הכלי



לפני כחודשיים נהרג חייל צה"ל, עידו בן ארי, מפקד טנק בחטיבה 401, כתוצאה מהתהפכות טנק במהלך אימון ברמת הגולן. כתוצאה מההתהפכות נפצעו שלושה חיילים נוספים באורח קל, אשר פונו לבית חולים לקבלת המשך טיפול רפואי. 



במהלך האימון, מסיבה שלא ברורה, התהפך הטנק. מפקד הטנק בן ארי, שחלק מגופו היה מחוץ לטנק, יצא ממנו ונלכד תחתיו במשך דקות ארוכות. לאחר חילוצו התברר כי הוא פצוע באורח אנוש, אולם פעולות ההחייאה לא צלחו ומותו נקבע במקום.



מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, מינה אז צוות תחקיר מומחים לחקירת האירוע בראשות ראש מטה עוצבת "עידן", אלוף משנה ערן שני. כמו כן הורה מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, על הפסקת אימונים זמנית בגייסות השריון.



עידו בן ארי ז"ל. צילום באדיבות דובר צה"ל
עידו בן ארי ז"ל. צילום באדיבות דובר צה"ל