תא"ל (במיל') אופק בוכריס יגיע הבוקר (שלישי) לבית הדין הצבאי המיוחד בקריה בתל אביב ליום דיונים בטיעונים לעונש. בוכריס, שהורשע לפני כחודש במסגרת עסקת טיעון בעבירות מין הכוללות בעילה בהסכמה של חיילת ובהתנהגות שאינה הולמת, יעלה לדוכן העדים עדי אופי שישכנעו את בית הדין לא להחמיר את עונשו מעבר למה שהושג בעסקת הטיעון.



למעריב נודע כי בין עדי האופי נמצאות כמה משפחות שכולות שכתבו מכתב לשופטים על אופיו של המח"ט שליווה אותם בימים הקשים ובכלל במשך השנים מאז נפל בנם תחת פיקודו. בערוץ 1 פורסם הערב כי עד אופי נוסף הוא האלוף במילואים אבי מזרחי, ועוד כמה קצינים בכירים שעדיין משרתים בצה"ל. בנוסף, בימים האחרונים הגיע לשופטים מכתב נוסף מפסיכולוגית צבאית שהעידה גם לטובת הקצין הבכיר לאחר תקופה בה תמכה בו לאורך המשפט.



כזכור, במסגרת עסקת הטיעון שנחשפה לראשונה ב"מעריב און ליין" תא"ל אופק בוכריס הודה והורשע בשני סעיפים חמורים של בעילה אסורה בהסכמה והתנהגות שאינה הולמת קצין וזאת בניגוד לכתב האישום הראשוני שהוגש נגדו וכלל 17 סעיפי אישום חמורים ובכללם מעשי אונס, ביצוע מעשים מגונים וביצוע מעשה סדום. למעט סעיף אחד של התנהגות שאינה הולמת כל הסעיפים היו על עבירות מין חמורות.



גורמים משפטיים מעריכים: בית הדין לא יחמיר את עונשו


רגע לפני פתיחת המשפט שלחו השופטים את הצדדים להליך גישור בראשות השופט האלוף במילואים אילן שיפ. בסיכום ההליך הוחלט על שני עונשים: מאסר על תנאי והורדה לדרגת אלוף-משנה. עם זאת, כתב האישום המתוקן הביא את הקצין הבכיר, שלאורך כל הדרך כפר בקולו בהאשמות החמורות כלפיו להודות כי שכב עם חיילת ששירתה תחתיו וזאת לאחר שכבר הודה כי נישק קצינת מטה ששירתה תחתיו בהיותו מפקד חטיבת גולני.



גורמים משפטיים העריכו היום כי בית הדין הצבאי בקריה לא צפוי להחמיר את העונש על תא"ל אופק בוכריס. "בדרך כלל הליך שמסתיים בהסכמה בגישור כולל עונשים ראויים לכתב האישום המתוקן, השופטים לא מתערבים", אמר גורם משפטי ל"מעריב". "לצד זה יש לשופטים את היכולת להתערב ואם יבחרו כך מקסימום אני מעריך שהוא יורד בדרגה נוספת. אבל הסיכוי לכך קטן לדעתי".