שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ביקר היום (שלישי) במחנה תבץ בבקעת הירדן ונפגש עם חיילים מגדוד ״נצח יהודה״ של חטיבת כפיר. השר ליברמן פנה למפקד החטיבה, אל״מ גיא חזות, ואמר לו "אל תתרגש מכל רעשי הרקע, אתה אמון על חטיבה מצוינת שעושה עבודת קודש יומיומית במאבק בטרור ואני מאוד מעריך גם את תפקודך וגם את התרומה של חטיבת כפיר לביטחון ישראל".


בשבוע שעבר נחשפו בערוץ 2 הקלטות של מפגש בין חזות לבין צ'רלי אזריה, אביו של אלאור אזריה,.על פי ההקלטות, הציע נציג הצבא למשפחה לוותר על הערעור שהיא רוצה להגיש ולהחליף את צוות ההגנה כדי להנמיך את הפרופיל התקשורתי. לפי חדשות 2 הדבר עשוי להביא להמתקה בעונש. האב צ'רלי החליט להתייעץ עם משפחתו בנושא., העסקה שהציע צה"ל לאזריה כללה פגישות עם ראש אכ"א ואלוף פיקוד המרכז, החלפת צוות ההגנה, עונש מאסר קצר ורישיון לנשק למטרות הגנה עצמית. 

צ'רלי אזריה ובנו אלאור בבית הדין. צילום: אבשלום ששוני
צ'רלי אזריה ובנו אלאור בבית הדין. צילום: אבשלום ששוני


מדובר צהל נמסר: "דובר צה״ל מבקש להבהיר כי לא יפרט את תוכן הפגישה שהתקיימה בין משפחתו של סמל אלאור אזריה ומפקדו אך מכחיש את הפרסום השגוי בחדשות 2 כאילו הוצעה הצעה באשר להקלה בעונש או ביחס לערעור או כהתערבות אחרת כלשהי בהליך המשפטי. דובר צה״ל מבקש להדגיש כי סמל אלאור אזריה זכאי להליך משפטי נקי וחף מלחצים ומטופל על ידי מפקדיו באופן שוטף כמו כל חיילי צה״ל. עוד נציין כי סמל אלאור אזריה זכה לתנאים ראויים ואף מעבר לכך במהלך החודשים בהם שהה במעצר פתוח במחנה צבאי. מטרת הפגישה הייתה לבחון האם נדרש סיוע כלשהו למשפחה".

"הדבר נעשה במחשכים" 

עורכי הדין של אזריה שלחו מכתב לשר הביטחון, שרת המשפטים ולפרקליט הצבאי הראשי מטעם צוות ההגנה של אלאור אזריה. במכתב כותבים עורכי הדין של אלאור אזריה כך: "גילינו לתדהמתנו שנעשו פניות בלתי ראויות מצד גורמים בכירים בצבא לאביו של מרשנו על מנת לגרום לו להחליף את עורכי דינו וכן למנוע ערעור עתידי בתיק זה. שיאם בפגישה אמש בין אותם גורמים צבאיים לבין אביו של מרשנו בלשכת מח"ט כפיר. הדבר נעשה במחשכים מבלי ליידע את באי כוחו של הנאשם תוך שידול אביו של הנאשם בהצעות לפגישות ליליות ופגישות על אזרחי".

לדברי עורכי הדין, "מח"ט כפיר אף הציע לאביו של מרשנו להפגישו עם הסנגור הצבאי הראשי, עוזר הרמטכ"ל, ראש אכ"א ואלוף פיקוד מרכז עוד באותו לילה כדי ש"יישמע" את אותם אנשים מוסמכים וזאת על מנת לסגור עמם עסקת טיעון לפני שלב הטיעונים לעונש וכך להביא ל"סינדול" הערעור אשר עתיד להיות מוגש תוך פגיעה בזכויותיו הבסיסיות של מרשנו".

עורך דינו של אזריה אייל בסרגליק, אמר בתגובה להקלטות כי "זו התנהלות של משטרים חשוכים. הם פוחדים מאוד מערעור - ויש לזה סיבה". בסרגליק תקף בראיון לגלי צה"ל את מח"ט כפיר ואמר: "אני רק מזכיר שזה אותו מח"ט שלא טרח להרים טלפון לחייל ולהתעניין בשלומו".