רב״ט ויאצ׳יסלב (סלבה) גרגאינהרג ביום שני השבוע במהלך תאונת עבודה ברמת הגולן. לקראת הלווייתו, שתתקיים היום בשעות הצהריים, קוראים היום (חמישי) ברשתות החברתיות לציבור הרחב להגיע ולחלוק כבוד אחרון לבן ה-20 שאמו היא היחידה מקרוביו שנמצאת בישראל, ואביו החולה נמצא באוקראינה, מה שמונע ממנו להגיע לארץ. 



"היום בשעה 14:30 יובא למנוחות רב"ט ויאצ׳יסלב (סלבה) גרגאי, עולה חדש מאוקראינה שנהרג לפני יומיים בתאונת נגמ״ש ברמת הגולן. לחייל אין משפחה בישראל מלבד אימו טניה, אביו הביולוגי מרותק למיטתו באוקראינה בגלל מחלה קשה ולא יוכל להשתתף בהלוויה. אימו של החייל קוראת לעם ישראל להגיע ולחלוק לבנה כבוד אחרון. כל ישראל ערבים זה לזה - בואו לתמוך באמו של החייל וללוות את סלבה בדרכו אחרונה", נכתב בפוסט שמשותף משעות הבוקר ברשת הפייסבוק.



גם נתניהו קורא לציבור "היו עמה ברגע הזה"



ההלוויה תתקיים היום בשעה 14:30 בחלקה הצבאית בבית הקברות בראשון לציון. בעקבות הפוסט, הודיעו שרת הקליטה סופה לנדבר וח"כ חיים ילין (יש עתיד) כי הם מתכוונים להשתתף בהלוויה.  גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לבקשת האם וקרא לציבור להגיע: "אמו של סלבה טניה באה בקריאה נרגשת לאזרחי ישראל לבוא להלוויה שלו. אנו שולחים נציג מהממשלה אבל אני קורא לכם להישמע לקריאת אמו ולבוא לחלוק לו כבוד אחרון. לבוא ולהיות איתה ברגע הכואב הזה, כולנו איתך".

 





גרגאי, טכנאי בחיל הטכנולוגיה והאחזקה מראשון לציון, נהרג בתחילת השבוע ברמת הגולן בעת שביצע עבודות תחזוקה על נגמ"ש מסוג 'נמר' בבסיס אל פוראן. תחילה הוא נפצע באורח קשה ובמשך שעות ארוכות נאבקו הרופאים על חייו. 

הוא פונה באופן מוסק לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם נאלצו בסופו של לקבוע את מותו. מדובר צה"ל נמסר כי "מפקד פיקוד הצפון, אלוף אביב כוכבי מינה ועדת חקירה בראשות מפקד חטיבת 'כרמלי', אלוף-משנה פיני יוסף, לתחקור נסיבות התאונה". המשטרה הצבאית החוקרת פתחה גם היא בחקירת האירוע לצורך שלילת חשד לרשלנות, אך בשלב זה העניין לא עולה בקנה אחד עם העדויות. 

העדויות מהשטח: "ניסינו להציל אותו אבל לא הצלחנו" 

במהלך השבוע, העלו חבריו של החייל הספדים לעמוד הפייסבוק שלהם ושבחו אותו על מקצועיותו. "איבדנו אח, חבר אמיתי שברגע אחד נלקחו ממנו החיים", ספד לו ערן, חברו ליחידה. "כל הזמן כותבים על המתים שהם גיבורים נפלו בקרב, על אלו שמחזיקים ביד כלים ומתחזקים את הכלים של הגיבורים מה יכתבו? גרגאי היה גבר אמיתי, אח שלי, ואני אזכור אותו לנצח", הוסיף.

"ראיתי את זה קורה מול העיניים שלי", סיפר אחד החיילים שנכח באירוע. "פתאום, משום מקום, הוא חטף מכה עצומה בפרצוף ובחזה. קפצנו עליו וניסינו להציל אותו, אבל לא הצלחנו. הוא פונה לבית החולים ואנחנו התפללנו עליו, אבל זה לא עזר". לדבריו, היה מדובר בטיפול שגרתי שנגמר באסון. "אנחנו באמת לא יודעים מה קרה שם", אמר.