פרטים חדשים על מצבו הרפואי של הרמטכ"ל: רב-אלוף גדי איזנקוט עבר הערב (חמישי) בבית חולים ״בילינסון״ ניתוח להסרת הערמונית בעקבות ממצא של גידול סרטן מקומי שנמצא אצלו. הרמטכ״ל מצוי כעת בתהליך התאוששות. הפרסום של דובר צה"ל הגיע לאור פרסומים במספר אתרים ולאחר שנפוצו שמועות רבות, והוא החליט להסיר את העננה סביב נסיבות אשפוזו של הרמטכ״ל. בזמן הניתוח וימי ההתאוששות ממלא את מקומו של איזנקוט סגנו יאיר גולן. 


רופאו של גדי איזנקוט אחרי הניתוח להסרת גידול בערמונית
הרמטכ"ל תפקד כרגיל בעת האחרונה, השתתף בישיבות הערכות מצב ובסקירות בשטח, והאירוע האחרון שבו נטל חלק היה בפורום של קצינים בכירים בצה"ל שנערך בבסיס גלילות. בשבוע שעבר השתתף איזנקוט בסיור בשטח באוגדת איו"ש, יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן. כמו כן, ערך דיונים מבצעיים עם מפקדי הגזרות.

הרמטכ"ל איזנקוט על סיפון אח"י רהב . צילום: רויטרס
הרמטכ"ל איזנקוט על סיפון אח"י רהב . צילום: רויטרס

איזנקוט מונה לתפקיד הרמטכ"ל לפני שנה וחצי מאז הספיק להעביר את צה"ל לא מעט מהפכות. אחת הגדולות שבהן, העברת התוכנית הרב שנתית גדעון. רק לאחר הפרוצדורה הרפואית שיעבור הרמטכ"ל איזנקוט ולאחר ההחלמה המלאה תיבחן כשירותו לחזור לתפקיד אולם גורם צבאי בכיר שביקש לשמור על החסינות הרפואית של הרמטכ"ל העריך כי הרמטכ"ל יוכל לשוב לשירות בהקדם. 

מהו סרטן הערמונית?

אחד מכל שני גברים בגילאי 70 ומעלה יחלה בסרטן הערמונית. הסרטן השכיח הזה מתחיל בדרך כלל ללא סימנים חיצוניים בשלב המוקדם שלו. גם בשלבים המתקדמים והמסוכנים, כשהחולה כבר חש בסימנים, הוא עשוי להתבלבל ולחשוב שאלה סימנים רגילים של ערמונית מוגדלת מה שעלול לגרום לכך שחולים יימנעו מאבחון וטיפול ויגיעו לשלבים מתקדמים ואף סופניים של המחלה מבלי שהיא זוהתה וטופלה.

סרטן בלוטת הערמונית הוא סרטן שכיח מאוד המתפתח כגידול סרטני בערמונית (הפרוסטטה), שהיא בלוטה במערכת המין של הגבר. לא כל סרטן ערמונית מסכן חיים, 40% מן הגידולים הסרטניים בערמונית לא מחייבים טיפול אלא מעקב בלבד.