הפרקליטות הצבאית צפויה לדרוש מבית הדין הצבאי להטיל על אלאור אזריה עונש חמור של בין 3-5 שנות מאסר, כך פורסם הערב (חמישי) בערוץ 2. עוד פורסם כי בימים האחרונים התקיימו שורה של דיונים בין הצדדים במטרה להגיע לעסקה מוסדרת על העונש אולם טרם ברור אם אכן ישנם הסכמות. בימים האחרונים התקיימו שורה של דיונים בין התובע בתיק, סא״ל במיל נדב ויסמן עם הפרקליט הצבאי הראשי תא״ל שרון אפק והוחלט לדרוש מבית הדין את העונש החמור, בין היתר משום שאלאור לא הביע חרטה על מעשיו ולא לקח אחריות על העבירה בה הורשע, עבירת הריגה. 

התמוטטה למשמע החדשות. אושרה אזריה בבית הדין עם בנה. צילום: אבשלום ששוני
התמוטטה למשמע החדשות. אושרה אזריה בבית הדין עם בנה. צילום: אבשלום ששוני

 
ביום שלישי הקרוב צפוי להתקיים הדיון האחרון בטיעונים לעונש של החייל, בו ישמעו הטיעונים לעונש מצד ההגנה ושורה של עדים צפויים להעיד על אופיו של אלאור ולנסות לשכנע את השופטים להקל עליו בעונשו. השופטים שהסכימו לדחיית הדיון הורו לצדדים להיערך לדיון ארוך הכולל סיכומים.    

"הדלפה מעוותת ומגמתית"

בעקבות הפרסום התמוטטה אורשה, אמו של אזריה בביתה והיא פונתה לבדיקות רפואיות. בני המשפחה הוציאו הערב הודעה לפיה הם "המומים שמידע כזה מודלף לתקשורת, לפני שמעדכנים את סנגוריו של אלאור".
 
בני המשפחה אמרו עוד, כי "בתום פגישה שיזמה הפרקליטות הצבאית השבוע (שבה לא עלתה כל הצעה קונקרטית), נתבקשו עורכי הדין של אלאור לשמור את דבר קיומה בסוד. צר לנו מאוד שגורמים בפרקליטות הדליפו אותה - ועוד בצורה מעוותת ומגמתית, כולל פרטים שכלל לא עלו בפגישה".
                   
עו״ד בן מלכא, עורך דינו של אזריה,  מסר ל"מעריב און ליין" כי ״אינני סבור שענישה ברף הגבוה תשיג תועלת של הרתעה, כביכול, ההרתעה אותה חיפשה התביעה הצבאית הושגה בעצם ההרשעה. בל נשכח כי על אף ההרשעה, עסקינן בלוחם מצטיין בשירות חובה בצה״ל. מן הראוי שהנסיבות תעמודנה לזכות לסמל אלאור אזריה".