יממה לאחר שבית הדין הצבאי הוציא צו זימון דרמטי למפקד חטיבת כפיר אל"ם גיא חזות, ההקלטות בין המח"ט לאביו של אלאור אזריה נחשפות. עורכי הדין של אלאור אזריה, עו"ד אייל בסרגליק, אילן כ"ץ, כרמית שחיבר ובנימין מלכא, הצליחו אתמול לגרום לבית הדין לשבת שעה שלמה ולהאזין לקלטות בהן המח"ט לכאורה מנסה לשדל את האב להיפגש עימו, על מנת לנסות ולסייע להליך המשפטי לפני מתן גזר הדין.

בית הדין סירב תחילה לבקשה, אך התעקשות עורכי הדין הובילה לך שבית הדין שמע והוציא צו זימון למח"ט ליום שלישי הבא בשעה 9 בבוקר. "מעריב אונליין" חושף את שיחת הטלפון הראשונה בין המח"ט לבין צ'רלי אזריה. בשיחת הטלפון מתקשר המח"ט אל האב ומציע לו פגישה. 
 
אל"ם חזות:  צ'רלי, אני רוצה לפגוש אותך ולבוא לדבר איתך בלי שום גורמים מתווכים. אם אתה רוצה אני יכול גם לחבר אנשים מאוד בכירים ולהיפגש במקום לא פורמלי, על אזרחי, כדי לדבר איך אנחנו יכולים להמשיך מכאן לפני שאנחנו נמשיך לאבד שליטה על האירוע הזה, ונראה אם אפשר להגיע לאיזה שהוא הסדר והסכמה כי אני מניח שלא אתה ולא אני אוהבים את המצב שנקלענו אליו".
 
צ'רלי: "זה נכון. הבעיה היחידה היא שהמצב הזה לא הגיע ממני. אתה מבין"
אל"ם חזות:  צ'רלי, עזוב\ אתה יודע. אנחנו יכולים להמשיך להשליך בוץ אחד בשני. אני...
צ'רלי: חלילה אני לא...
אל"ם חזות: "מכיוון שאני אהיה לעולם המפקד של הבן שלך, ולעולם אני ארגיש אחראי אליו, גם אם אני חושב או לא חושב שהוא עשה משהו לא בסדר. בסוף אני המפקד. ואני כבר 9 חודשים מסתובב בהרגשה שאנחנו על רכבת שדים ואני רוצה לרדת מהרכבת הזאת".

צ'רלי: "אני מזמן רציתי לרדת מהרכבת הזאת אבל בנינו. עוד מעט 10 חודשים שאף אחד מהפיקוד לא הגיע ולא חשב עליו ולא שום דבר. איך אני בתור אבא יכול להרגיש. אני אוהב את כל חיילי צה"ל תאמין לי..."
אל"ם חזות: "אתה צודק. צ'רלי, תאמין לי, אנחנו יכולים להמשיך... בוא ניפגש. אנחנו נבוא על אזרחי ותחליט מה שתחליט אבל תן לנו רגע להפגש להגיד לך את הדברים בלי גורמים מתווכים".
 
צ'רלי: "אין לי בעיה לפגוש אותך מתי שמתאים לך. מתי שתרצה תעדכן אותי פשוט". 


אל"ם חזות:
 "אם זה יהיה היום בלילה זה בסדר מבחינתך?

צ'רלי: "הבעיה שלי שיש לי היום אורחים וצריכים להגיע עוד אורחים.
אל"ם חזות: "מתי הם הולכים אפשר גם מאוחר".
צ'רלי: אין לי מושג אני לא יכול להגיד לאורחים גם מתי ללכת.
אל"ם חזות: "לא זה ברור לי. אני חושב שזה חשוב. חשוב לך וחשוב גם לעם ישראל. 
צ'רלי: אני יודע שזה חשוב כי אנחנו נמצאים במצב לא טוב. גם מבחינת המדינה שלנו וזה חבל. 
אל"ם חזות: "חד משמעי אנחנו כולנו מפסידים".

צ'רלי: "אני בטוח שאין פה מנצחים".
אל"ם חזות: "הבן שלך מפסיד, וצה"ל מפסיד ומדינת ישראל מפסידה. ולכן, אתה יודע אני יכול להמשיך את השיחה הזו בטלפון אבל אני לא רוצה. אני רוצה להיפגש איתך בארבע עיניי, בשש עיניים". 
צ'רלי: "אני ארים אליך טלפון מחר"
אל"ם חזות: "אתה רוצה שנקבע כבר למחר כי אני אסביר לך. אין לנו הרבה זמן. יש גם דברים שלא תלויים בנו בניגוד לכל האמירות לנו אין השפעה על בית משפט. ובית משפט יכנס מהר מאוד לתהליכים של דיונים על גזר הדין ואנחנו רוצים לעשות את זה לפני שזה יקרה. 

צ'רלי: "מחר בבוקר אני ארים אליך טלפון אני לא יודע מה הלו"ז שלי לשבוע הבא". 
אל"ם חזות: "אז אני מחכה לטלפון שלך".