בימים האחרונים, תחת מעטה של חשאיות ואיפול מוחלט, מנהלת 'חומה' במשרד הביטחון וה-MDA האמריקני השלימו בהצלחה סדרת ניסויים בגרסה מתקדמת של מערכת היירוט 'שרביט קסמים'. ממשרד הביטחון נמסר כי "הצלחת הניסוי הינה חלק מתכנית פיתוח המערכת כנגד איומים עתידיים". הניסוי בוצע בהובלת חברת רפאל משדה ניסויים במרכז הארץ.

בניסויים נבחנו היכולות והביצועים של מערכת ''שרביט קסמים'', המערכת שתשלים למערך ההגנה האווירית את ההגנה המושלמת לשמי מדינת ישראל. בניסוי נבחנו יכולות המערכת במספר תרחישים, אשר מדמים איומים עתידיים, שעימם עשויה המערכת להתמודד בזמן עימות. "במהלך הסדרה, לאחר שיגור טיל המטרה, גילה אותה מכ''מ ה-MMR, והעביר את נתוניה אל מרכז ניהול הירי, אשר חישב את תכנית ההגנה נגדה" נמסר ממשרד הביטחון. "מיירט ''שרביט קסמים'' שוגר בהצלחה, ביצע את כל שלבי הטיסה והשמיד את המטרה כמתוכנן".

ראש מנהלת חומה אל"ם במילואים משה פתאל סיפר לאחר הניסוי "השלמנו סדרה משמעותית מאוד בניסויים של מערכת שרביט קסמים. אתגרנו את המערכת במטרות ומתארים מאוד מורכבים שמדמים את האיומים של הרקטות העתידיות שאמורות לפגוע במדינת ישראל. מדובר בהצלחה מלאה וזאת לאחר מספר תחקירים ועוד בגרסה מתקדמת" עוד הוסיף פתאל "מערכת ''שרביט קסמים'' נועדה להעניק שכבת הגנה נוספת מפני טילים ורקטות לטווח קצר ובינוני (בדגש מדויקים), וכן להוסיף הזדמנויות יירוט למערכת נשק ה''חץ'' ובכך לאפשר עיבוי מערך ההגנה על  מדינת ישראל מפני איומי הטילים והרקטות. הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה גם כנגד איומים הצפויים בזירה" הוא סיכם.

השאלה הגדולה שנשארה פתוחה היא מתי המערכת תהיה מבצעית ותימסר באופן מלא לחיל האוויר. המערכת היא ארצית והיא משלימה את מערך ההגנה האווירית. כעת ימתינו במנהלת חומה לריקושטים מחיל האוויר כדי לדעת מתי ניתן לברך על המוגמר.