פה אחד:ועדת המשנה של הוועדה לביקורת המדינה החליטה הבוקר (ראשון) פה אחד לאשר את פרסום דוח מבקר המדינה שבדק את תפקוד הקבינט המדיני ביטחוני במהלך צוק איתן. בגרסה שתיחשף לציבור יוכנסו שינויים מינוריים, זאת על פי דרישת גורמי ביטחון. את ההחלטה הסופית על מועד הפרסום ייקבע מבקר המדינה. על פי הערכה, המבקר יבקש לפרסם את כל פרקי הדוח במקביל בתוך כשבוע עד כשבועיים.



לאחר שהוועדה תאשר לפרסום את שאר הפרקים, נותר לקבל אישור על דוח המנהרות ודוח העוסק בצוק איתן לאור הדין הבינלאומי. ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, מסרה הבוקר: "אני שמחה ומברכת על ההתכנסות המהירה סביב הנושא ועל ההצלחה בפרסום הדוח עם תוכן מהותי ונאמן ככל הניתן לנוסח הלא מצונזר". אלהרר ביקשה להגדיש כי "השינויים שהוכנסו הם מינוריים ובשיקולי ביטחון בלבד. היום סוף סוף אנו שמים קץ לשנתיים וחצי של המתנה עבור המשפחות השכולות, תושבי עוטף עזה ואזרחי ישראל כולם".



ישיבת קבינט בזמן צוק איתן. צילום:פלאש 90



"רגע חשוב למשפחות השכולות"


גם ח"כ מירב בן ארי (כולנו), חברה בוועדת המשנה של הוועדה לביקורת המדינה, התייחסה להחלטה ומסרה: "זהו רגע חשוב לעם ישראל בכלל ולמשפחות השכולות בפרט. אני מקווה שמסקנות הדוח יילמדו והלקחים יופקו גם לגבי תפקוד הקבינט בכל אירוע צבאי עתידי אחר".



ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) חבר הוועדה גם כן, בירך על ההחלטה ומסר כי "איום המנהרות היה ידוע למערכת הביטחון, לצה"ל ולממשלה ויש לדון בוועדה לענייני ביקורת המדינה מדוע לא היו ערוכים ומוכנים כהלכה להתמודד עם איום זה. היה פער גדול בין הכרת האיום ליכולת של צה"ל להתמודד אתו. על פי הפרסומים, המודיעין הכיר את המנהרות והפתחים שלהן, אך הכוחות בשטח לא היו ערוכים ומתורגלים להתמודד עם כך".


יו"ר הוועדה קארין אלהרר. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90