צו צבאי: תושבי עמונה התעוררו הבוקר (שלישי) לצו החתום על ידי מפקד כוחות צה"ל באזור יהודה ושומרון אלוף רוני נומה, בו הם מתבקשים להתפנות בתוך 48 שעות מבתיהם. מספר שעות לאחר מכן החלה חסימת הדרכים ליישוב, ובצה"ל אישרו כי הם נערכים לפינוי, זאת על פי המלצת הדרג המדיני. גורם צבאי מסר למעריב אונליין כי "ההכנות בעיצומן".



הצו, שיצא כבר אתמול, מורה לתושבים לעזוב את המאחז עד היום בלילה, ולא - "יהיה המפקד הצבאי או מי מטעמו רשאים להשתמש בכל הסמכויות הקבועות בצו בדבר מבנים בלתי מורשים לשם ביצוע הוראת הצו". איסור הכניסה ליישוב ייכנס לתוקפו כאמור במהלך הלילה, ולאחר מכן הם לא יורשו לשוב למקום. על פי הצו, הפעולות שנאסרו לביצוע הן בינוי, כניסת אדם או הכנסת רכוש לתחום המוכרז לצורך ביצוע פעולות בינוי.




כאמור, החלה חסימת הדרכים למאחז כחלק מההיערכות לפינוי, ורק תושבים או מי שמחזיק בהיתר מיוחד מורשה כעת להיכנס למקום. הצבא משתתף בסגירת הצירים, כשהמטרה היא לבודד את היישוב ולמנוע כניסת גורמים שעלולים להפריע לפינוי.



במידה ויוגשו השגות: יינתנו 48 שעות נוספות 

עם זאת, במסמך נכתב כי "על אף האמור, הרואה עצמו נפגע מצו זה רשאי להגיש השגה בכתב בפני מפקד כוחות צה"ל באזור איו"ש באמצעות לשכת היועץ המשפטי לאזור תוך 48 שעות". במידה ויוגשו השגות, וסביר להניח שיוגשו כאלה, האיסורים ייכנסו לתוקף רק 48 שעות לאחר מתן ההחלטה בנוגע להשגה. 
  

השטח סביב עמונה שנסגר בצו צבאי



הפרקליטות מגנה על עמונה: "אירוע נפיץ"

בתוך כך, בהמשך היום צפוי בג"ץ להכריע בעתירה שהוגשה נגד מתווה עמונה, בו הוצגה האלטרנטיבה לתושבי המאחז לאחר הפינוי. בתגובה לעתירה נגד מימוש המתווה לפינוי המאחז הלא חוקי, טענה אתמול המדינה כי יש לדחותה. זאת מכיוון שלא נמצאו חלופות לפינוי בדרכי שלום, וכן משום שלהגדרתה מדובר ב"אירוע נפיץ בעל השלכות ביטחוניות".

היום אמורים כאמור שופטי בג"ץ להכריע בעתירה שהגיש ארגון יש דין, שבה נטען כי גם האדמות שאליהן אמורים התושבים להתפנות, על פי המתווה, שייכות לפלסטינים. בתגובת המדינה לעתירה, שהוגשה באמצעות מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, נכתב כי "מטרת המתווה הנה שמירה על הסדר והביטחון, בהתבסס על חוות דעת גורמי הביטחון ובהינתן שלא נמצאו חלופות אחרות על בסיסן ניתן היה להגיע לפינוי מוסכם ובדרכי שלום, כך שלא יהיה בו כדי להפר את הסדר הציבורי באזור".
 
עוד נכתב כי "פינויה של עמונה נושא מאפיינים מיוחדים. מדובר באירוע נפיץ בעל השלכות ביטחוניות החורגות מזירת הפינוי עצמה. לפיכך, עמדת המפקד הצבאי והדרג המדיני, השעונה על חוות דעת גורמי הביטחון, היא שקיים אינטרס ביטחוני רב משקל בהשגת פתרון שיאפשר פינוי בהסכמה של עמונה".