צה"ל תקף והשמיד הבוקר (שני) באמצעות טנק עמדה של חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי שבוצע קודם לכן לעבר חוף אשקלון, עליו לקח אחריות פלג סלפי. על פי הדיווחים, פעולת הצבא הובילה בשעות אחר הצהריים לתגובה נוספת: כוח צה"ל דיווח על ירי מנשק קל לכיוונו בגזרת כיסופים.



מקורות פלסטינים מסרו כי צה"ל ירה פגז אחד לכיוון בית לאהיא, בצפון רצועת עזה ולא דווח על נפגעים. לאחר מכן נמסר מדובר צה"ל כי אכן בוצעה תקיפה בתגובה לירי הרקטה. "כלי-טיס של חיל האוויר תקפו שלוש עמדות השייכות לארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. כמו כן, מוקדם יותר היום, תקף צה"ל עמדה נוספת של חמאס בצפון רצועת עזה באמצעות טנק", נמסר מדובר צה"ל. עוד הוסיפו כי "צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה".



כאמור, אזעקת צבע אדום נשמעה הבוקר במועצה האזורית חוף אשקלון. האזעקה הופעלה באזור זיקים וכרמיה, אך התושבים לא דיווחו על קולות נפץ. מדובר צה"ל נמסר כי מדובר בנפילה של רקטה בשטח פתוח וכי לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק. כוחות הביטחון סקרו את המרחב לאיתור הנפילה.



מאוחר יותר, בוצעה תקיפה נוספת אשר בה השמיד צה"ל באמצעות טנק עמדה של ארגון הטרור בדרום הרצועה, בתגובה לירי שבוצע לפני כן אל עבר כוחותיו. 




חוף אשקלון. ארכיון: ליאור מזרחי, פלאש 90



לפני כחודש נשמעה אזעקת צבע אדום בתחומי המועצה האזורית רמת נגב. ההתראה הופעלה ביישובים אשלים, באר מילכה, טללים, כמהין, מעלה שביט, משאבי שדה, ניצני סיני, עזוז ורביבים. מצה"ל נמסר אז כי לא מוכרות נפילות בשטח ישראל וכי ככל הנראה הנפילה הייתה בשטח מצרים. באירוע זה לא היו נזק או נפגעים. לפי ההערכות, ירי הרקטה היה ככל הנראה 'זליגה' מלחימה פנימית בסיני. 



מהמועצה האזורית רמת נגב נמסר אז כי "נשמעו קולות נפילה באזור פתחת ניצנה. כנראה היציאות היו מאזור מצרים ולא מעזה. לאחר בדיקת הצבא אפשר לחזור לשגרה אבל להשאיר מקלטים פתוחים".