מטוס ללא טייס (מל"ט) ישראלי תקף אתמול בצפון סיני והרג באמצעות טיל ארבעה אנשי קבוצת 'אנסאר בית אל מקדס', השלוחה בסיני של ארגון המדינה האסלאמית (דאעש), כך דיווחו הערב (ראשון) אתרים המקורבים לארגון. בדיווח נאמר כי התקיפה הייתה בשבת בלילה. עוד דווח, כי כוחות הביטחון המצריים עמדו מהצד כאשר מאה כלי רכב, בהם אנשי דאעש, יצאו בשיירה כדי לקבור את ארבעת הגברים שנהרגו בתקיפה האווירה בצפון חצי האי סיני.



על פי ארגון דאעש, אחד ההרוגים בתקיפה הוא חטאב אל מקדסי, שמוצאו מרצועת עזה.



חטאב אל מקדסי, שעל פי ארגון דאעש נהרג בתקיפה. צילום מסך
חטאב אל מקדסי, שעל פי ארגון דאעש נהרג בתקיפה. צילום מסך



בהודעה שפרסמו אנשי דאעש נאמר כי הארבעה התכוננו לשגר טילים לעבר ישראל, כאשר הותקפו על ידי המל"ט. "יש לנו גיבורים שאנחנו מכריזים על כך שנפלו כשהידים במבצע הג'יאהדיסטי נגד היהודים", נאמר בהודעה בה נכתבו שמות ארבעת ההרוגים והשבטים אליהם הם משתייכים בסיני. עדי ראייה סיפרו כי על ארבע הגופות היו דגלים של דאעש.



בהודעה הרשמית של דובר צבא מצרים, קולונל אחמד מוחמד עלי, נאמר כי הצבא המצרי פתח בחקירה אודות שני פיצוצים שאירעו באזור. הדובר הכחיש שהייתה מתקפה מכיוון ישראל על אדמת מצרים ואף הכחיש טענות בדבר תיאום בין הצדדים. "מדובר בדברים לא נכונים", אמר הדובר. מדובר צה"ל נמסר: "לא מתייחסים לפרסומים זרים". 



לפני כשבועיים, נורה מטח של ארבע רקטות מסיני לעבר העיר אילת. אזעקה עולה ויורדת נשמעה ברחבי העיר ובמועצה האזורית איילות. שלוש רקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל ורקטה נוספת נחתה בשטח פתוח. ארבעה בני אדם פונו לבית החולים "יוספטל" בעיר לאחר שלקו בחרדה.



רסיסי רקטה שנפלו במלון באילת לפני כשבועיים
רסיסי רקטה שנפלו במלון באילת לפני כשבועיים