לרגל יום המשפחה שחל היום, הכירו את זוגות התאומים של צה"ל, שעוברים יחד את החוויה הצבאית. רב"ט תום ורב"ט בר שוורץ, בנות 20 ממושב עומר. תום התגייסה באוקטובר 2015 לתפקיד מש"קית קליעה בבית הספר ללוחמה בטרור, שבו היא מכשירה את לוחמי החי"ר והיחידות המיוחדות לתפעל נשק בצורה יעילה. אחותה בר התגייסה כחודש אחריה, לתפקיד מש"קית החינוך בבסיס האימונים החטיבתי של חיל האיסוף הקרבי וכיום משרתת בגדוד צבר שבחטיבת גבעתי.



בר ותום מסכימות על כך ששירותן הצבאי לימד אותן להיות אחראיות, להסתגל למקומות שונים ולהתחבר לאנשים חדשים.  בר מוסיפה: ״כשהתגייסנו לצבא זאת הייתה נקודת מפנה בחיים שלנו, פתאום הדרכים מתפצלות וכל אחת מתחילה דרך חדשה בחייה לבד״, אומרת תום.



סמל אור וסמל ברק דרין הם תאומים זהים בני 20 מראשון לציון. אור הוא פרמדיק בגדוד ההנדסה 605 של חטיבה 188 וברק הוא מפקד באגד 282.


ברק הגיע לפני כמה חודשים מבסיס שיבטה שבדרום לגדוד 411 שברמת הגולן. להפתעתם גילו כי הם משרתים במרחק של חמש דקות נסיעה אחד מהשני. ״נוטים להתבלבל בינינו בתחנות המרכזיות באזור מאחר שאנחנו ממש דומים״, מספר אור.



בעוד שניהם משרתים בתפקידים שונים לחלוטין, הם נפגשו במקרה בתרגיל החטיבתי בגולני בשבוע שעבר והצליחו לבלבל את הסובבים אותם עוד יותר. ״כולם שם היו בשוק״, הם מספרים בחיוך רחב.


 


נפגשו במהלך תרגיל והשאירו את הסובבים בשוק. ברק ואור דרין, צילום: דובר צה"ל
נפגשו במהלך תרגיל והשאירו את הסובבים בשוק. ברק ואור דרין, צילום: דובר צה"ל