הסלמה בדרום: חמאס הגיב היום (שני) על תקיפת צה"ל ברצועת עזה, והדגיש כי התנועה לא תקבל את המשוואה החדשה שישראל יוצרת ברצועה, ולא משנה מה יהיה המחיר. בהודעה הרשמית של הארגון נאמר כי ההמשך בפגיעה במוצבים וברכוש של החמאס הוא דבר ש"איננו יכולים להרשות אותו". הארגון הטיל את האחריות על ישראל, שלדבריו היא אחראית על ההסלמה המסוכנת שפוגעת בארגון וברצועת עזה.
על פי הדיווחים הפלסטיניים, צה"ל ביצע 20 תקיפות על מוצבים שונים של החמאס, בחלקים שונים ברצועת עזה, לאחר הירי של הרקטה לעבר מועצה אזורית אשכול במהלך הלילה. עוד נאמר כי לפחות ארבעה אזרחים פלסטיניים נפצעו בתקיפות.
דיווחים על תקיפה ישראלית בעזה

‏שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב היום בישיבת הסיעה על ההסלמה בדרום ואמר: "אין לנו שום כוונה ליזום מהלך צבאי בעזה אבל אין לנו כוונה גם לספוג טפטופים. מציע לחמאס לקחת אחריות ולהירגע". 

"ארגון הטרור חמאס הוא הריבון ברצועת עזה" 

השקט בדרום הארץ הופר היום לאחר ירי של רקטה לעבר שטח ישראל, שהתפוצצה למרבה המזל בשטח פתוח בשעת לילה מאוחרת. צה"ל הגיב על הירי ותקף מטרות של חמאס ברצועה. דובר צה"ל מסר כי "צה"ל תקף והשמיד באמצעות כלי-טיס של חיל האוויר חמש תשתיות טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר המועצה האזורית שער הנגב לפנות בוקר, ירי המהווה איום על בטחון אזרחי ישראל ופגיעה בריבונותה של מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הריבון ברצועת עזה והוא נושא באחריות לכל אירוע טרור המבוצע ממנה". 

 
כזכור, רקטה נפלה הלילה בשטח פתוח ליד כפר עזה שבמועצה האזורית שער הנגב, אך אזעקת צבע אדום לא משום שהשיגור בוצע לעבר שטח פתוח. יש לציין כי זהו השיגור הרביעי בחודש האחרון, אשר הקודם התרחש בשבוע שעבר עם ירי של שתי רקטות מחצי האי סיני לעבר שטחי המועצה האזורית אשכול. מדובר צה"ל נמסר אז כי אותרו שתי נפילות בשטחים פתוחים וכי לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. 
 
לפני כשלושה שבועות נורה מטח של ארבע רקטות מסיני לעבר העיר אילת. אזעקה עולה ויורדת נשמעה ברחבי העיר ובמועצה האזורית איילות. שלוש רקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל ורקטה נוספת נחתה בשטח פתוח. ארבעה בני אדם פונו לבית החולים "יוספטל" בעיר לאחר שלקו בחרדה. 
 
זמן קצר קודם לכן נורתה פצצת מרגמה לעבר צפון רמת הגולן ונחתה סמוך לגדר הגבול. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק. בתגובה לכך, תקף צה"ל זמן קצר לאחר מכן מטרה אחת השייכת למשטר אסד, זוהתה פגיעה במטרה. בצה"ל מעריכים כי מדובר בזליגה לא מכוונת ממלחמת האזרחים בסוריה. גורם צבאי מסר: "צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה, ורואה במשטר הסורי האחראי לנעשה בשטחו".

 צעירה נורתה ע"י מאבטחים במחסום קלנדיה 

עוד אירוע ביטחוני אירע בשעות הצהריים, לאחר שלמעבר קלנדיה הגיעה צעירה שהלכה במעבר המיועד לכלי רכב, וסומנה כמי שאוחזת  בידה דבר מה. אנשי כוחות הבטחון הפועלים במעבר קראו לה לעצור, משלא נענתה, בוצע נוהל מעצר חשוד והיא נורתה ברגלה ונפצעה. חבלן הוזעק למקום על מנת לוודא כי היא לא נושאת מטען, אך מבדיקה ראשונית לא נמצאה סכין על גופה.

לטענת המאבטחים שחשדו בה, הצעירה אחזה בחפץ כלשהו, שעדיין לא יודעים את זהותו ובעקבות כך עלה החשד. היא נורתה ונפצעה באורח קל, ונלקחה לחקירה לבירור האירוע, שבסיומה פונתה במצב קל לבית החולים. הצעירה היא תושבת כפר עאקב, בת 20.