שר הביטחון במהלך צוק איתן, רא"ל (במיל') משה (בוגי) יעלון, הגיב הערב (שלישי) בחריפות לדוח המבקר על המבצע, בו הוא סופג ביקורת. "הקבינט המדיני-בטחוני בזמן המבצע היה הגרוע וחסר האחריות ביותר שהכרתי, ואני השתתפתי בישיבות קבינט מאז 1995", אמר יעלון, שבזמן המערכה הסתכסך עם יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, שדרש לנקוט קו התקפי יותר במערכה. "הוא היה שטחי ופופוליסטי, קבינט של הדלפות ודיבור בשני קולות. זו הייתה פארסה שאילולא ראש הממשלה, אני והרמטכ"ל – הייתה יכולה להסתיים באסון. דעו שאלה שלשונם חדה בפייסבוק ובטוויטר התגלו במערומיהם בזמן אמת", אמר יעלון בהודעה מוקלטת שפרסם. ניתן לראות את הדברים כתגובה לטענות בדוח על כך שיעלון מידר את הקבינט ולא העביר לו מידע מקיף אודות איום המנהרות.


משה (בוגי) יעלון על דוח צוק איתן


יעלון התייחס לביקורת שנמתחה עליו בדוח, אך העביר חזרה במהירות את המסר לחוסר שביעות רצונו משרי הקבינט. "אני לא טוען לשלמות, גם אני בן אדם. יכול להיות שהיינו צריכים לפתור את בעיית גן הילדים שהתפתחה בקבינט כבר בזמן אמת. היום אני גאה על כך שעמדתי לצד ביבי והרמטכ"ל מול ההתלהמויות והחתרנות בזמן שלוחמינו תחת אש. ספגנו על כך ביקורת, אבל זה הציל את המערכה", אמר יעלון.

(מבקר המדינה על צה"ל בצוק איתן: "ליקויים בכל התחומים שנבחנו")

כזכור, בדוח המבקר נכתב כי "שר הביטחון לשעבר (יעלון) והרמטכ"ל לשעבר לא וידאו שקיימות בצה"ל תכניות מבצעיות ללחימה במרחב רווי מנהרות ולהתמודדות עמן בלחימה, שצפוי היה שיידרשו במסגרת תמרון ברצועת עזה - תמרון שהיה בבחינת הזדמנות לטפל באיום, שלא היה לו פתרונות אחרים יעילים דיים בעת ההיא".