גורמים בפרקליטות הצבאית אמרו הערב (רביעי) כי הם "שוקלים ברצינות להגיש ערעור על גזר הדין" שהוטל על החייל אלאור אזריה, שהורשע בהריגה ונשלח ל-18 חודשי מאסר בפועל. הגורמים הוסיפו בשיחה עם חדשות 2 כי "ההחלטה צפויה להתקבל בתחילת השבוע הבא". הגורם להחלטה, היה ככל הנראה, מסיבת העיתונאים שקיימו מוקדם יותר היום הוריו של אזריה עם עורך דינו יורם שפטל.



במהלך מסיבת העיתונאים, עורך הדין אמר כי "גורמים בצבא וכלבלבי תקשורת ניסו למנוע את הגשת הערעור ולא הצליחו. בהודעת עורכי הדין המתפטרים לא נאמר הכל. היתה להם בראשון בערב פגישה עם הפרקליט הצבאי הראשי ושם נאמר להם שאם לא יגישו ערעור, הפרקליטות לא תערער על העונש. זו סחיטה באיומים".



לדבריו, השיקול להגשת ערעור צריך להיות ענייני. "זו הסיבה שפרשו מהתיק, כנראה שכבד היה עליהם המעמס של אפשרות לערעור על חומרת העונש. עורכי הדין שלחו רק אמש 49 עמודי ערעור, שכבר נכתב לפני כן, לפני כמה ימים", טען.



"הערעור הוא על ליבת פסק הדין, לפיה אלאור אמר כביכול למ"פ לאחר האירוע שירה במחבל כי הוא רצה להרוג את חבר שלו. אלאור היה הקורבן של החקירה המבישה הזו. הייתה תפירה גסה של הראיות באופן הגובל בשיבוש הליכי חקירה.  המטרה היתה להפליל בכל מחיר את אלאור. עדות נוספת עליו התבסס פסק הדין הייתה של חייל שנטען שאלאור אמר שהמחבל דקר את חבר שלו, ההודעה הזו נסתרת על ידי 13 סרטונים. החקירה נועדה ליישם את האמירות של שר הביטחון והרמטכ"ל, בעיקר של שר הביטחון", הוסיף.
הדיון בבקשה לעכב את תחילת ריצוי העונש יתקיים מחר ועל פי גזר הדין, אזריה צפוי להיכנס לכלא 6 ביום ראשון הקרוב.
צ'ארלי אזריה: "שנה וחצי מאסר על הריגה זה עונש קל, אבל הבן שלי לא הרג"
"שנים לא נתקלתי בתפירה כל כך גסה שגובלת בפלילים", תקף שפטל את מערכת המשפט הצבאית והוסיף, "גרמו למ"פ לחזור בו מהעדויות הראשונות, אבל הפרקליטות הצבאית שהייתה צמאה לדמו של אלאור דחתה שלוש הצעות של בית הדין ללכת לגישור. שני הסניגורים חשבו בדיוק כמוני עד יום ראשון בערב בפגישתם עם הפצ"ר. אני והמשפחה לא יכולים להשלים עם ההרשעה". בתשובה לשאלת עיתונאי, הודה שפטל כי יש סיכון בערעור בשל האפשרות שהפרקליטות הצבאית תערער על קלות העונש.