סנגורו החדש של אלאור אזריה, עו"ד יורם שפטל, ממשיך המתקפה התקשורתית שלו נגד הפרקליטות הצבאית ונגד צוות ההגנה הקודם של החייל היורה. כזכור, שפטל אמר אתמול במסיבת עיתונאים כי הסנגורים הקודמים של אזריה התפטרו בגלל שנסחטו באיומים על ידי הפצ"ר. הבוקר (חמישי) בראיון בגלי צה"ל, הוא הסביר את דבריו.



"זו סחיטה באיומים, לא בהיבט הפלילי אלא בהיבט המוסרי", הצהיר. שפטל קרא לפרקליט הצבאי, עליו אמר "משקר במצח נחושה", לבדיקת פוליגרף. "אני מזמין את הפרקליט הצבאי הראשי ואת צוות ההגנה הקודם להיבדק במכונת אמת, מי דובר אמת ומי דובר שקר".



כאמור, גם צוות ההגנה הקודם לא יצא נקי אצל שפטל. לדבריו, הפגישה שלהם עם הפצ"ר נעשה מאחורי גבו והוא אמר להם "תסתלקו מהערעור". 



באשר לטענה כי הם כתבו את הערעור ולא הוא משום שאינו מכיר את התיק, ענה: "מילה אחת מהודעת הערעור לא נכתבה על ידם. אני תוקף במקום שהוא תשובה לאמירות שקריות בוטות אני מעמיד את הדברים על האמת".





אתמול אמרו גורמים בפרקליטות הצבאית כי "הם שוקלים ברצינות להגיש ערעור על גזר הדין" שהוטל על החייל אלאור אזריה, שהורשע בהריגה ונשלח ל-18 חודשי מאסר בפועל. הגורמים הוסיפו בשיחה עם חדשות 2 כי "ההחלטה צפויה להתקבל בתחילת השבוע הבא". הגורם להחלטה, היה ככל הנראה, מסיבת העיתונאים שקיימו אתמול הוריו של אזריה עם עורך הדין שפטל.



במהלך מסיבת העיתונאים בה הציג את הערעור, אמר עורך הדין כי "גורמים בצבא וכתבלבי תקשורת ניסו למנוע את הגשת הערעור ולא הצליחו. בהודעת עורכי הדין המתפטרים לא נאמר הכל. היתה להם בראשון בערב פגישה עם הפרקליט הצבאי הראשי ושם נאמר להם שאם לא יגישו ערעור, הפרקליטות לא תערער על העונש. זו סחיטה באיומים".



לדבריו, השיקול להגשת ערעור צריך להיות ענייני. "זו הסיבה שפרשו מהתיק, כנראה שכבד היה עליהם המעמס של אפשרות לערעור על חומרת העונש. עורכי הדין שלחו רק אמש 49 עמודי ערעור, שכבר נכתב לפני כן, לפני כמה ימים", טען.