בכיר בחמאס חשף חלק מהסעיפים החדשים באמנה שאמורה להתפרסם בקרוב, כאשר אחד מהם הוא הסכמת הארגון להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67 ובירתה מזרח ירושלים, מבלי להכיר בישראל או לוותר על זכות השיבה. אחמד יוסף, המנהיג בחמאס, אמר בראיון לסוכנות הידיעות ׳מען׳, כי ״על פי האמנה החדשה שתאושרר במהלך החודשיים הקרובים, חמאס מסכים להקמת מדינת פלסטינית בגבולות ה-4 ביוני 1967 שבירתה ירושלים, בלי להכיר בישראל או לוותר על אף חלק מפלסטין, עם עמידה על זכות השיבה של הפליטים".



יוסף הדגיש, כי "באמנה החדשה תהיה הפרדה בין היהודים והשייכות הדתית שלהם, לבין הכיבוש והפרויקט הציוני מצד אחר, שכן המאבק של הארגון יהיה עם הכיבוש והתנועה הציונית בתוך פלסטין, ולא עם היהודים בכלל".



באמנה הישנה שהתפרסמה לאחר הקמת חמאס ב-6 בדצמבר 1987, הדגיש חמאס כי "תנועת ההתנגדות האסלאמית, היא תנועה אסלאמית שקוראת לשחרור פלסטין מהנהר עד הים, שורשיה אסלאמיים והיא קשורה אידאולוגית ורעיונית בתנועת האחים המוסלמים". עוד נאמר, כי "המטרה היא לשחרר את אדמת פלסטין שהיא חלק מהמולדת ההיסטורית הלאומית לפלסטינים, ובירתה ירושלים". חמאס מתייחס למדינת ישראל כאל "פרויקט קולוניאלי מערבי ציוני" שמטרתו "לפלג את העולם האסלאמי ולגרש את הפלסטינים מאדמתם, ולהביא לפילוג העולם הערבי". עוד נכתב, כי "הג'יהאד הוא הדרך לשחרור אדמת פלסטין".