עורך דינו של אלאור אזריה, יורם שפטל, הגיש היום (רביעי) לבית הדין הצבאי לערעורים בקשה לבחון ראייה נוספת במסגרת המשפט. שפטל העביר לטענתו דואר אלקטרוני שכתב הפרקליט הצבאי הראשי, ממנה עולה כי הפצ"ר הגיש ערעור על עונש המאסר שנגזר על אזריה רק כיוון ששפטל עצמו ערער על גזר הדין. בהתאם לכך, שפטל דורש לבטל את זכותה של הפרקליטות לערער על גזר הדין. 

"הראייה שהוגשה מוכיחה חד משמעית את אמירתו המפורשת של הפצ"ר לסנגוריו הקודמים של המערער, לפיה ערעור על קולת העונש יוגש אך ורק אם המערער יממש את זכותו החוקתית - על חוקית, לערער על הרשעה, כאשר הוא זועק לחפותו", כתב שפטל במכתב שהגיש לבית הדין. 

אזריה בדיון שדחה את כניסתו לכלא. צילום: אבשלום ששוני
"הנה כי כן, ברור כשמש בצהרי היום כי הודעת הערעור על קולת העונש, הוגשה מן המניעים הפסולים והנפסדים ביותר האפשריים. במילים אחרות, הערעור על קולת העונש הוגש לא מן הנימוקים הכתובים בו, אלא אך ורק משום שנכשל הלחץ הבלתי מתון - בלשון המעטה דהמעטה - שהופעל על המערער באמצעות סנגוריו הקודמים, שלא להגיש ערעור על הרשעתו, לחץ נפסד שנכשל והערעור הוגש", לשון המכתב. 

כזכור, עו"ד שפטל נותר סנגורו היחיד בצוות ההגנה של אזריה, לאחר שעורכי הדין בסרגליק וכץ פרשו בעקבות החלטת המשפחה לערער על גזר הדין, ששלח את אזריה לשנה וחצי מאסר. לאחר ששפטל הצהיר על הערעור, הודיעה הפרקליטות הצבאית כי תגיש גם היא ערעור על גזר הדין ותדרוש עונש מאסר ממושך יותר לחייל, כיוון ש"גזר הדין לא עומד בהלימה עם פסק הדין הקשה", שהרשיע את אזריה בהריגה. לאחרונה רשם שפטל ניצחון משפטי מסוים לאחר שהצליח לדחות את כניסתו של אזריה לבית הכלא עד שבית הדין ידון בערעור שהגיש.