טרור בפורים: שני לוחמי מג"ב נדקרו הבוקר (שני) בפלג גופם העליון סמוך לשער האריות במזרח ירושלים. צוות מד"א העניק להם טיפול רפואי בזירה ופינה אותם לבית החולים הדסה עין כרם בעיר. שני הפצועים, צעירים כבני 20 נפגעו באורח בינוני, מצבם יציב, הם בהכרה מלאה כאשר הם סובלים מפציעות בפלג גופם העליון. המחבל נורה וחוסל. לאחר הפיגוע פשטו כוחות משטרה ומג"ב על בית משפחת המחבל בשכונת ג'אבל מוכבר וביצעו מעצרים של כמה מבני המשפחה, בשלב זה לצרכי חקירה.



שני פרמדיקים ממד"א שנכחו בזירה, דוד דלפן וצבי טבנס, סיפרו: "כשהגענו ראינו שני צעירים כבני 20 יושבים בהכרה מלאה, כשהם סובלים מפציעות בפלג גופם העליון , הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני מהיר בשטח ופינינו אותם לבית חולים תוך המשך טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, חבישה ומתן נוזלים, כשמצבם מוגדר בינוני ויציב".



על פי הדיווחים, המחבל החנה את רכבו סמוך לשער האריות והלך מספר דקות באזור. כשזיהה את לוחמי משמר הגבול, נכנס לעמדה בה היו, שלף סכין שהייתה ברשותו והחל לדקור אותם. אחד הלוחמים הצליח לצאת מהעמדה, לכוון את נשקו אליו ולנטרלו. במשטרה הדגישו הפריסה המוגברת של הכוחות שנמשכת לאורך כל השנה , בדגש לימי החג , לצד הערנות והמקצועיות של הלוחמים הביאו לסיומו של האירוע תוך זמן קצר. ההערכות המוגברת כאמור תימשך ככל שיידרש.



הסכין בה השתמש המחבל בפיגוע בשער שכם. צילום: דוברות המשטרה



כזכור, פיגוע הדקירה הקודם באזור התרחש באמצע דצמבר האחרון - בהוספיס, באזור העיר העתיקה בירושלים. הפיגוע התרחש סמוך לשער האריות, כשהמחבל התקרב לעבר כוחות הביטחון, ובשלב מסוים דקר את השוטר שהיה לצידו. פעילות הכוחות היתה מהירה, והוא נורה, נוטרל ומת מפצעיו בסופו של דבר, לא לפני שהצליח לפצוע שוטר באורח קל. אגב, השוטר הפצוע היה זה שניטרל את המחבל, בן 21, ששהה באופן בלתי חוקי בארץ. 
ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "מחבל שהגיע מכיון שיר שכם לכיוון צומת ההוספיס הבחין בשוטרים המוצבים במשימת אבטחה במקום, התקרב אליהם שלף מברג ודקר את אחד השוטרים בראשו. השוטרים  פעלו בתגובה מהירה, ונטרלו את המחבל. השוטר נפצע באורח קל. כמו כן, ילד תושב מזרח ירושלים כבן 12 טופל במקום במצב קל עם חבלה בראש מנסיבות שאינן ברורות".
במשטרה ציינו אז "התגובה המהירה של השוטרים ולוחמי מג"ב הביאה לסיומו המהיר של הפיגוע ומנעה המשך פגיעה בחפים מפשע. השוטרים והלוחמים פעלו במקצועיות וכמצופה מהם. תוצאות ההערכות והפריסה המבצעית  של הכוחות מוכיחות שוב את חשיבותן, והיא תימשך למען בטחון תושבי העיר ומבקריה".