כלי תקשורת בסוריה דיווחו הלילה (שני) כי ישראל תקפה בגבול סוריה-לבנון מטרות של ארגון חיזבאללה. בדיווח, שאינו מאומת, נטען כי המטרה שהופצצה היא שיירה של חיזבאללה. מוקדם יותר היום אמר שגריר סוריה לאו"ם כי "הפעלת הנ"מ מול חיל האוויר הישראלי היה שינוי של כללי המשחק".
כזכור, אתמול ארגון "אל-מרסד" הסורי לזכויות אדם דווח מעדי ראייה כי מטוסי קרב ישראליים תקפו רכב בפרברי העיר קונייטרה, באזור הרמה הסורית. הרכב נשרף כליל והנהג נהרג. בדיווחים נוספים נאמר כי ההרוג הוא יאסר א-סייד, שהיה חבר במיליציה של "כוחות ההגנה על המולדת", מיליציה המזוהה עם אסד. לפי דיווחים בסוריה, מדובר ככל הנראה במפקד במערך ההגנה האווירית בצבא הסורי. 
שתי התקיפות קורות לאחר שביום שישי חשף צה"ל שמטוסים ישראליים שתקפו בסוריה הותקפו בטילי נ"מ על ידי צבא אסד, תקרית שעוררה הדים באזור ואת זימונו של שגריר ישראל ברוסיה לשיחה. צה"ל תקף מספר מטרות בסוריה - אמצעי לחימה אסטרטגיים, טילים מתוחכמים או רכיביהם שהיו מיועדים לחיזבאללה. במהלך הפעילות שוגרו טילים נגד מטוסי צה"ל כעת שהיו בשטחנו. בשום שלב לא נשקפה להם סכנה ולא היו נפגעים לכוחותינו. כתוצאה מפעילות חיל האוויר, נשמעה הלילה בשעה 2:43 אזעקות "צבע אדום" חריגה באזור הבקעה. תושבים באזור ירושלים ואיו"ש דיווחו הלילה על פיצוצים עזים ששמעו. 

הודעת דובר צה"ל על תקיפת חיל האוויר חריגה, והוצאה בלית ברירה - בגלל יירוט הטיל שנורה לעבר המטוסים והאזעקות שנשמעו במהלך הלילה. בתקיפות עבר בסוריה, ישראל לא אישרה ולא הכחישה. לפי הודעת דובר צה"ל, מיירט של מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר שוגר לעבר אחד מטילי הנ"מ הסוריים. מקור בטחוני אמר שלישראל אין עניין בהסלמה והחרפת המצב.