שאלת פתרון המנהרות בעוטף עזה עולה שלב. על פי התכנונים, צה"ל עתיד לבנות חומה שמטרתה לחסום את מנהרות החמאס, ובכך לגרום לקושי רב בניסיונות של הארגון לחדור אל ישראל ולבצע פיגועים. החומה, על פי ההערכות, תעלה למדינה מיליארדי שקלים, אך נראה כי גם את הלוחמים הוותיקים, שאלת הכספים לא צריכה להוות בעיה. לירן חג'בי, מג"ד צבר לשעבר במבצע צוק איתן התראיין היום (שני) לניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM וטען: "צריך למצוא פתרון. אי אפשר להשאיר את המצב כמו שהוא. אם מסתכלים בהיבט של עלות מול תועלת, אין ספק שצריך לתת פתרון. גם אם הוא עולה קצת יקר".



"אנחנו לא צריכים שהרמטכ"ל יגיד שזה לא איום קיומי, זה לא איום קיומי גם בלי שהוא יגיד את זה. אני מגדיר אותו כאיום ביניים, הוא ברמה שבין טקטי לאסטרטגי. אין פה שאלה של עלות מול תועלת, הכסף הולך. הביטחון של התושבים והיכולת של הריבונות לבסס את הביטחון של התושבים הכרחית. אני רק אומר שהדבר היותר חשוב מחומה כזו או אחרת היא התפיסה. תפיסת המכשול צריכה לבסס את הגנת הביטחון על יישובי העוטף בהיבט המנהרות. מה יקרה כאשר המנהרות לא יצאו מול כוחות צה"ל אלא יצאו בתוך שדרות או בתוך כביש ראשי?".



כאשר נשאל האם החמאס יצא לסבב נוסף בעקבות המכשול, השיב חג'בי: "לדעתי כל פעם שתהיה הזדמנות לחמאס להשיג הישג מבצעי צבאי, הוא יעשה את זה. בקיץ הזה בטח שיהיה לו מטרות. ברגע שצה"ל יתחיל לבצע עבודות במספר רב של מוקדים ברצועה, הוא יספק מטרות. זה דבר אחד, דבר שני, אני צופה שתקופת הפיגועים על הגדר מול כוחות צה"ל הינו אתגר מאד משמעותי שאוגדת עזה תצטרך לטפל בו. לא בטוח שהיא מתכוננת אליו. אני בטוח שנשמע על זה".



חג'בי נשאל על פרשת מאי פטאל ועל הביקורות כלפיו: "אני לא רוצה להיכנס לזה כי זה מנוהל בערכאה משפטית, יש תביעה אזרחית. אנחנו שנתיים אחרי אנחנו תוכניות אקטואליה ולא תכנית היסטוריה. אני מכבד את התהליך שאני נמצא בו ולכן זה לא הזמן".