חאתם חליל מע'ארי, אחד ממבצעי הלינץ' בראמאללה באוקטובר 2,000, בו נרצחו שני חיילי המילואים, ואדים נורז'יץ ויוסף אברהמי ז"ל, ישוחרר היום (רביעי) באופן מיידי מהכלא אחרי 15 שנה בלבד. מע׳ארי הורשע בשנת 2004 ברציחתו של יוסף אברהמי ז״ל, ובעבירות נוספות, והוטל עליו מאסר עולם. 


ערעור ועתירות לבג"ץ שהגיש מע'ארי כנגד הרשעתו נדחו. עם זאת, לאחרונה התקבלה בקשתו למשפט חוזר, בעקבות ראיות חדשות שהעלו קושי בזיהוי שלו כמעורב בפועל ברציחתו של אברהמי ז"ל, ברמת הוודאות הנדרשת במשפט פלילי.

מע'ארי הורשע היום במסגרת הסדר טיעון בעבירות של תקיפת חייל ואי-מניעת עבירה. הרשעתו בעבירות בטחון נוספות נותרה על כנה. הוטל עליו עונש של 11 וחצי שנות מאסר בפועל ומאסר מותנה.

יוסף אברהמי ו-וואדים נורז'יץ ז"ל. צילומים: באדיבות המשפחה ומקס ילינסון (רפרודוקציה)
יוסף אברהמי ו-וואדים נורז'יץ ז"ל. צילומים: באדיבות המשפחה ומקס ילינסון (רפרודוקציה)


בנו של אברהמי, רועי, אמר לחדשות 10 כי "אני רוצה להאמין שיש כוונה טובה מאחורי השחרור. ברור לי שצריך לשרת אינטרס של מישהו. אם אני אתעסק בנבלות שעשו את הדברים האלה לא אצליח להמשיך הלאה. זה לא יחזיר את אבא שלי".

הלינץ' ברמאללה היה אחד הרגעים הקשים של האינתיפאדה ה-2. ב-12 באוקטובר 2000 נסעו שני הנרצחים, נורז'יץ ואברהמי בכביש 433 ובטעות נכנסו לרמאללה. תושבי העיר זיהו אותם כישראלים בשל לוחית הרישוי הצהובה והחלו ליידות עליהם אבנים ולחסות את דרכם. שוטרים פלסטיני דרשו מהם להתלוות אליהם לחקירה ותוך כדי כך כיוונו רובים לראשיהם ולקחו את נשקיהם. 

לאחר שהגיעו לתחנת המשטרה, פתח אחד השוטרים את דלת התחנה ואפשר להמון הזועם להכות את שני חיילי המילואים למוות באמצעות אלות, מוטות ברזל וחפצים קהים, ואף דקרו אותם מספר פעמים.

לאחר מכן הושלך נורזיץ' מהקומה השנייה של תחנת המשטרה ואברהמי נזרק דרך הדלת. הפלסטינים המשיכו להתעלל בגופותיהם של השניים בכיכר מנרה בעיר.

הלינץ' תועד על ידי הטלוויזיה האיטלקית ועורר סערה רבה ברחבי העולם. אחת התמונות הזכורות היא של המחבל עזיז צלאחה מניף את ידיו מחלון הקומה השנייה כשידיו מגואלות בדם.