אחרי מה שנדמה היה כרגיעה בגל הפיגועים, תקיפה שנייה של מחבל תוך ימים בירושלים גורמת לעליית הדריכות במשטרה. "מדובר בעליית מדרגה לקראת פסח", אמר הערב (שבת) ניצב יורם הלוי. חגים גדולים נחשבים תמיד לתקופה מועדת לפיגועים, בעיקר בגלל ההתקהלויות של מטיילים שנופשים, ופסח בפרט מהווה תקופה שהכוננות בה גבוהה. "נכון לעת הזו אנחנו לא מזהים הסלמה או גל שמסכן את ביטחון הציבור, אבל יחד עם זאת אנחנו מגבירים עירנות", הסבירו גורמים בכירים במשטרה. 

המשטרה פרסה כבר עתה כוחות מתוגברים כדי לאבטח את התושבים והמבקרים באזור ירושלים. כזכור, שלושה צעירים נפצעו היום בפיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים. אחד הנפגעים הוא שוטר מג"ב שנפצע באורח בינוני. שני נפגעים נוספים, אזרחים בני 18 ו-23, נפצעו באורח קל. המחבל, בן 17 מאזור שכם, נהרג. הנפגעים קיבלו טיפול על ידי כוחות מד"א ופונו לבתי החולים הדסה עין וכרם ושערי צדק. 

זירת הפיגוע בעיר העתיקה, היום. צילום מסך: טוויטר
המחבל הפלסטיני הגיע בשעות הצהריים לאזור העיר העתיקה, דקר שני אברכים והתחיל להימלט מהמקום. כוח של מג"ב זיהה את החשוד בעודו בורח וניהל אחריו מרדף. בשלב מסוים נכנס המחבל לאחד הבתים בעיר העתיקה, שני לוחמים נכנסו אחריו, המחבל הסתובב לעבר אחד הלוחמים ופצע אותו באמצעות הסכין. הלוחם הפצוע ביצע ירי לעבר המחבל וחיסל אותו במקום.

מוקדם יותר השבוע בירושלים מחבלת ניסתה לדקור שוטרים סמוך לשער שכם. היא נורתה על ידי גורמי הביטחון ונוטרלה במקום. באירוע לא היו נפגעים.  מחקירה ראשונית עולה כי המחבלת יצאה מתוך העיר העתיקה לשער שכם. זיהתה הצבה של כוח משטרה ומג"ב בכניסה לשער שכם, התקרבה אליהם, שלפה בידה סכין וניסתה לדקור את הכוח. השוטרים והלוחמים שהיו דרוכים וערניים הגיבו ונטרלו אותה, הסכין נתפסה.
 
בנה של המחבלת נורה למוות בחודש ספטמבר על ידי כוחות הביטחון כאשר היה מעורב באירוע שנחשד כניסיון פיגוע דריסה של שוטרים. רכב בו נהג בן דודו דהר במחנה הפליטים שועפט לעברם של שוטרים שהיו בפעילות לילית. השוטרים ביצעו נוהל מעצר חשוד ולאחר שהנהג לא שעה לקריאות לעברו ביצעו ירי לעבר הרכב, בו נפגע בן המחבלת ונהרג. בעקבות האירוע הוגש כתב אישום כנגד בן הדוד בגין גרימת מוות ברשלנות לאחר שנמצא כי הוא היה מצוי תחת השפעת אלכוהול.