כמעט שבועיים לאחר חיסולו של בכיר הארגון, מאזן פוקהא, ובחמאס עסוקים בצורה קדחתנית בניסיון למצוא את האחראיים שביצעו את המעשה, או שיתפו פעולה עם ישראל. ברצועת עזה הוטל איפול על פרטי הפרשה, ועל החקירה, על מנת שלא לפגוע בה, אך כעת מנסים בחמאס לשדר כי הם נמצאים בכיוון וכי יש אפשרות שהפרשה תיפתר כבר בזמן הקרוב. 



ככל הנראה, כחלק מהניסיון להפעיל עוד לחץ על האחראים לחיסול, החלו בחמאס לשדר אופטימיות. חבר הלשכה המדינית, סלאח אל ברדוויל, אמר בריאיון שנתן לרשת "אל ג'זירה" כי יש קצה חוט בכל הקשור לפרשת ההתנקשות בפוקהא. "בשעות ובימים הקרובים ייתפסו סוכניה של ישראל והם ייענשו בחומרה. הפושע לא יחמוק מעונש. החקירה נמשכת ויגיע הזמן להודיע על תעלומת ההתנקשות בפוקהא.

"ההתנקשות בפוקהא לא הייתה מלאכה פשוטה, שכן הפעולה התקבלה על ידי הבכירים ביותר בישראל", טען ברדוויל. "האויב באמצעות ההתנקשות בחיי פוקהא, מנסה לשפץ את היישות המתפוררת בין המפלגות הציוניות שנחלקות ביניהן, במיוחד לאור הדוח האחרון שהוכיח שהממשלה הציונית נכשלה במלחמה על עזה".
 

בתוך כך, מנגנוני הביטחון של חמאס ממשיכים זה היום השלישי ברציפות לפרוס מחסומים, ולבדוק כלי רכב הנעים בתוך רצועת עזה. חמאס דרש "להעניש בחומרה את הבוגדים, ולהכחיד את סוגיית סוכני ישראל".

 ליברמן: "מציע לחמאס לחפש את האחראים אצלם" 
 
דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר בהודעה כי "יש לעשות את הכל על מנת לשמור על ביטחון החברה ועל ההתנגדות". הוא לא פסל את האפשרות, כי "סוכני ישראל" האחראים להתנקשות בפוקהא "יוצאו להורג". חמאס מאשימה את ישראל באחריות להתנקשות בחיי פוקהא, ואילו הזרוע הצבאית שלו איים בתגובה נגד מטרות ואישים ישראליים. בסוף השבוע פרסם חמאס איומים שבהם נראים שגרירי ישראל בארה"ב, סין, ניוזילנד וסינגפור על הכוונת. 
 
בנוסף, בסרטון שהפיץ חמאס, נראו גם שר הביטחון אביגדור ליברמן, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, הרמטכ"ל גדי איזנקוט, ראש המוסד יוסי כהן וראש השב"כ נדב ארגמן וקצינים בכירים אחרים על הכוונת.

מי שעוד התייחס לנושא הוא שר הביטחון, אביגדור ליברמן, שממשיך את הקו השקול שלו, בניגוד להצהרותיו בעבר. שר הביטחון הגיע לעיר שדרות, שם נפגש עם ראש העיר, אלון דוידי, ואמר: "אני מציע לחמאס לחפש את האחראים לחיסול בכיר הארגון - אצלם. הם ידועים בחיסולים הפנימיים שלהם. ישראל לא מחפשת הרפתקאות ומנהלת את מדיניות הביטחון בנחישות בצורה טובה ועושה מה שצריך".



בעניין הקמת המכשול לאורך גבול רצועת עזה אמר "התקדמות ההקמה נמשכת בקצב טוב. אין מכשולים בשום דבר, ואין מחסור בתקציבים. במשרד הביטחון מעריכים כי הקמתה תסתיים בסוף 2018". בנושא אחר הוסיף כי "היום נפרסם את שמות ועדת האיתור למפקד גל"צ חדש. נצא לדרך לקראת פסח, ואני מקווה שהם יעשו עבודה טובה ושתוך חודש חודשיים נדע מי יהיה מפקד גל"צ הבא.