הספינות שמשרד הביטחון רכש על מנת להגן על אסדות קידוחי הגז יעלו הרבה יממה שתוכנן מלכתחילה. העיתונאי רביב דרוקר חשף הערב (ראשון) בחדשות 10, כי חברי הקבינט אישרו את הרכש בהסתמך על מחיר "מבצע", לאחר שמספנת תיסנקרופ, שבונה את הספינות הציעה למכור אותן בהנחה של כ-100 מיליון יורו על סכום של 430 מיליון יורו. 

אלא שלאחרונה גיבש משרד הביטחון בקשה לתקציב נוסף של כ-150 מיליון יורו - כ-50% יותר מהסכום לו הסכימו השרים.  דרוקר ציטט קצין בכיר בחיל הים שניסה להסביר לדיפנס ניוז כי המחיר עלה בגלל שעל הספינות הוצב משגר נוסף של כיפת ברזל.
לדברי דרוקר, גורמים בכירים בחיל הים אמרו כי הספינות שהוצעו לישראל לא התאימו לצרכים שלנו והן פשוט לא מתאימות מתאימות. 

בתוך כך, דרוקר גם דיווח כי מזכר ההבנות בין ישראל לגרמניה, על רכישת שלוש צוללות נוספות, עומד להיחתם בקרוב. על המזכר דווח לראשונה במעריב לפני כחמישה וחצי חודשים. שלוש הצוללות  אמורות להחליף את הצוללות הישנות של חיל הים. 

הפרשה הפכה גם היא לחקירה משטרתית, לאחר שנודע כי עו"ד דוד שמרון פרקליטו האישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מייצג גם את מיקי גנור, ניציג המספנה הגרמנית בישראל, ועלה חשד כי נתניהו, שדחף לביצוע העסקה למרות התנגדות של גורמים מקצועיים, ידע על הקשר של פרקליטו ובחר במספנה הגרמנית בגלל זה. ראש הממשלה הכחיש את הדבר ואמר כי לא ידע כי שמרון קשור נציג הישראלי של המספנה.