התעשייה האווירית השלימה את עסקת הנשק הגדולה ביותר בתולדות ישראל, כך נמסר היום (חמישי). על פי הודעת החברה, התעשייה האווירית תספק להודו ציוד בשווי 2 מיליארד דולרים. מדובר במערכת הגנה אווירית מסוג MRSAM ממשפחת ברק 8, בהיקף של 1.6 מיליארד דולר. במסגרת ההסכם יסופקו להודים כל מרכיבי המערכת - משגרים, טילים, תקשורת, מערכות שליטה ובקרה ומערכת המכ"ם.



עוד נמסר, כי התעשייה האווירית תספק לחיל הים ההודי את הגרסה הימית של ברק 8 - LRSAM, שתוצב על גבי נושאת המטוסים (IAC) הראשונה של המדינה הענקית.



מערכת MRSAM הינה מערכת הגנה אווירית, פרי פיתוח ייחודי של התעשייה האווירית בשיתוף משרד ההגנה ההודי בהובלת ה-DRDO (רשות פיתוח אמצעי הלחימה ההודית). המערכת נותנת מענה למגוון איומים אוויריים, ימים וקרקעיים. היא נמצאת בשימוש בחיל הים ההודי, בחיל האוויר ההודי ובחיל הים הישראלי. חלקים מהמערכת פותחו בשיתוף תעשיות מקומיות בהודו וחברות הודיות פרטיות נוספות כמו גם חברת רפאל הישראלית והחטיבה וחברת הבת של התעשייה האווירית - אלתא.





יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית, אמר כי "התעשייה האווירית פועלת מול זרועות הביטחון בהודו ומול התעשיות המקומיות במהלך 25 השנים האחרונות תוך שותפות אסטרטגית אמיתית. הודו היא אחת השותפות המרכזיות של התעשייה האווירית ועסקאות אלו מהוות הבעת אמון עצומה של הממשל ההודי בחברה, ביכולותיה ובטכנולוגיות המתקדמות שהיא מפתחת יחד עם שותפיה המקומיים כחלק ממדיניות Make in India''.



"אנו נמשיך לעמוד יחד עם שותפינו בהודו בחזית הטכנולוגיה, תוך העמקת שיתופי הפעולה הקיימים ופיתוח שותפויות חדשות לביטחון אזרחי ישראל והודו", אמר וייס והוסיף כי "מדובר בתעודת כבוד לכלל התעשייה הישראלית הביטחונית ואנו בתעשייה האווירית גאים להוביל פרויקט דגל זה המבשיל בימים אלו לאחר תהליך פיתוח משותף וארוך". 




בועז לוי, סמנכ"ל התעשייה האווירית, מנהל חטיבת טילים וחלל אמר כי "יחד עם שותפינו בהודו, אנו נספק מערכת מתוחכמת, חדשנית וייחודית שתיתן את המענה המבצעי המיטבי ביותר לצבא היבשה ההודי. בפיתוח המערכת באה לידי ביטוי חדשנות טכנולוגית, יצירתיות, ראייה עתידית ומסירות אישית ראויה לציון של כל העוסקים בפיתוחה של המערכת בישראל ובהודו".