בעקבות מתקפת הטרור שאירעה היום (ראשון) בסיני, פרסם המטה ללוחמה בטרור המלצה לישראלים השוהים בחצי האי לצאת לאלתר מהאזור ולשוב לישראל. במטרה ללוחמה בטרור גם פרסמו קריאה למשפחות הישראלים השוהים שם, ליצור עימם קשר ולעדכנם אודות האיום המידי בסיני. במקביל, המטה גם פרסם המלצה לאזרחים הישראלים המתעתדים לצאת לסיני, להימנע מלעשות זאת.



"מתקפת הטרור הקטלנית שהתרחשה משקפת שוב את יכולות הטרור של המדינה האסלאמית", ציינו במטה ללוחמה בטרור והזהירו: "נמשכת פעילותו המתעצמת של ארגון 'מחוז סיני' בחודשים האחרונים, הבאה לידי ביטוי בעליית מדרגה בפעילותו, כולל נגד ישראל ולמימוש פיגועי טרור נגד תיירים בסיני, גם בטווח המיידי".



ראש המטה ללוחמה בטרור, איתן בן דוד, אמר לפני כשבועיים: "החלטנו להחמיר את אזהרת במסע לסיני בפסח נוכח חשש לפיגועי דאעש. אנחנו לא נהסס לסגור את מעבר טאבה לשעות או לימים, אם נגלה כי יש בידינו מידע מודיעיני לפיגועים". לדבריו יש עליית מדרגה באיום מחוז סיני לממש פיגוע טרור מיידי נגד תיירים בסיני, לרבות ישראלים.



עוד הוסיף בן דוד: "בתקופה הקרובה ייצאו אלפים לסיני, אני מקווה שעם פעילות הסברה, נצליח להעביר את המסר הזה שלאנשים שלוקחים על עצמם את המוטיבציה לבצע פיגועים נגד ישראלים עלתה. זה דבר מטריד מאוד. לא הייתי שם מבטחי בנהג המונית שישמור עליי בסיני. גם על רקע העובדה שמייחסים לישראלים מעשה חיסול".