לראשונה מאז שנת 2011: הוצאות תקציב הביטחון בעולם גדלו משמעותית, כאשר תקציב הביטחון של ישראל נמצא במקום ה-15 המכובד. דו"ח שפרסם "המכון הבינלאומי לחקר השלום" בשטוקהולם, מעלה כי מדינות העולם הוציאו סך של 1.68 טריליון דולר על תקציבי הביטחון בשנת 2016, גידול של 0.4 אחוזים משנת 2015.

שלוש המעצמות הגדולות בעולם - ארה"ב, רוסיה וסין, הגדילו את תקציבי הביטחון שלהם בצורה משמעותית ביותר לעומת מדינות אחרות בעולם. תקציב הביטחון של ארה"ב עמד בשנה החולפת על 611 מיליארד דולר, עלייה של 1.7 אחוזים מהשנה שלפני כן. רוסיה רשמה עלייה גדולה יותר בתקציב הביטחון, 59. אחוזים, שהעמידו אותו על 69.2 מיליארד דולר.

סין רשמה עלייה של 5.4 אחוזים, ותקציב הביטחון שלה עמד על 215 מיליארד דולר. על פי הכלכלן נאן טיאן, אחד ממחברי הדו"ח, סיפוח חצי האי קרים והמעורבות הצבאית בסוריה הביאו לגידול המשמעותי בתקציב הביטחון הרוסי. "על פי המידע ברשותנו, רוסיה הוציאה בשנת 2016 - 464 מיליון על המעורבות הצבאית שלה בסוריה". 

על  פי נתוני הדו"ח ישראל ממוקמת במקום ה-15 בעולם מבחינת תקציב הביטחון שלה, שמוערך ב 18 מיליארד דולר. מחברי הדו"ח מציינים כי גם בישראל נרשם גידול מתמשך בתקציב הביטחון, שגדל החל משנת 2007 ב-19 אחוזים.

מי שרשמה דווקא ירידה דרמטית בהוצאות הביטחון שלה היא ערב הסעודית. למרות המתיחות עם איראן בחודשים האחרונים, החליטו השלטונות בערב הסעודית להקטין את תקציב הביטחון לכדי תשעה אחוזים בלבד מהתוצר הלאומי הגולמי, לעומת 13 אחוזים בשנת 2015. הסיבה העיקרית לטענת מחברי הדו"ח, היא צניחה במחירי הנפט.

גם משבר המהגרים באירופה, החשש מרוסיה ומפני פיגועי האסלאם הקיצוני הובילו את מדינות היבשת להגדיל את תקציבי הביטחון שלהם. בסך הכל נרשם גידול של 2.6 אחוזים בתקציבי הביטחון של כלל מדינות אירופה. "הגידול בהוצאות הביטחון נובע מכך שמדינות רבות במרכז אירופה רואות ברוסיה איום מתגבר" כתב סיימון ווזמן, אחד ממחברי הדו"ח.