ירדן הזהירה את לבנון מפני האפשרות שישראל תפתח במלחמה חדשה נגדה. כך דיווח היום (שלישי) העיתון הלונדוני "אל-חיאת". בדיווח נאמר כי מלך ירדן עבדאללה הודיע לנשיא לבנון מישל עון, בצורה ישירה ובנוכחות ראש הממשלה סעד אל-חרירי, בשולי הפסגה הערבית שנערכה לאחרונה בצד הירדני של ים המלח, כי "ישנה אפשרות שישראל תתקוף את לבנון".



בסוף השבוע, ערך חרירי ביקור בדרום לבנון, והביע ביקורת נוקבת על חיזבאללה שארגן סיור לעיתונאים על גבול הצפון. ראש ממשלת לבנון הדגיש, כי צבא לבנון נמצא בדרום לבנון ומבצע את תפקידו בצורה הטובה ביותר.



חרירי קרא לאו"ם "לסייע ללבנון ולישראל" להתקדם בתהליך של השגת הפסקת אש קבועה בדרום לבנון. יש לציין, כי הנשיא עון, שנבחר בברכת חיזבאללה, עורר מחלוקת לפני חודשיים וחצי, כאשר הצהיר כי נשקו של חיזבאללה משלים את הנשק של צבא לבנון.



"לא חוששים ממלחמה"



כאמור, בשבוע שעבר ערך גון חיזבאללה סיור לעיתונאים מקומיים, ערביים ובינלאומיים בלבנון סמוך לגדר הגבול בצפון הארץ. במהלך הסיור נראה קצין בכיר במערך ההסברה של הארגון מסביר על פרצות בגבול, תנאי השטח וכן על מערך ההגנה הישראלית.



 חיזבאללה בגבול הצפון, ארכיון. צילום: רויטרס
חיזבאללה בגבול הצפון, ארכיון. צילום: רויטרס



קצין ההסברה הצביע בידיו על שטחים לאורך הגבול, וכן על פתחים חשופים בגדר המערכת, והתייחס גם למערך ההגנה של ישראל. הקצין הסביר על שימוש בטכניקות שונות כמו צוקים, תעלות ומיגוני בטון שנוספו על ידי צה"ל, "כמערך הגנתי ולא התקפי".



את הסיור אירגן מערך ההסברה של חיזבאללה, כשבתיעוד נראים אנשי חיזבאללה סמוך למוצבים ולכלי רכב של צה"ל מצדו השני של הגבול. קצין שליווה את הכתבים אמר: "אנחנו לא חוששים ממלחמה. האויב מבין זאת. אנו איתנים בדעתנו, ולא פוחדים מהאפשרות הזו. אנו לא נהסס להיכנס למלחמה ואנו אף מצפים לכך. נילחם באם הדבר ייכפה עלינו וגם ננצח בה אינשאללה".