"התקיפה בסוריה היתה הכרחית, ובזכותה השמדנו למעלה מ-100 טילים שיועדו לחיזבאללה", כך טען היום (שלישי) קצין בכיר בתדרוך עיתונאים. הבכיר התייחס למספר נושאים בוערים הקשורים לביטחון המדינה ולמצב האסטרטגי כיום בעולם. לדבריו למתיחות הגרעינית בקוריאה הצפונית עשויה להיות השפעה ביטחונית על ישראל, בעיקר נוכח אפשרות שהעימות בין וושינגטון לפיונגיאנג יפגע ביכולתה של ארצות הברית לסייע בביטחון המזרח התיכון.



הגורם התייחס לנעשה בסוריה וטען כי לצה"ל היה מודיעין על השימוש שעשה בגז סארין כבר בזמן אמת, מיד אחרי התקיפה. לדבריו, למרות התיאום בין ישראל לרוסיה בכל הנעשה בסוריה, ישראל לא מעדכנת את הכוחות הרוסיים בזמן אמת על תקיפות שצה"ל מבצע.



 גבול ישראל סוריה, ארכיון. צילום: באסל עווידאת, פלאש 90
גבול ישראל סוריה, ארכיון. צילום: באסל עווידאת, פלאש 90



"האיום הנפיץ ביותר הוא חמאס"



באשר למצב הביטחוני והפוליטי המתוח ברצועת עזה אמר הקצין הבכיר בצה"ל כי בתום ימים ספורים לא תהיה אספקת חשמל לרצועת עזה ומעניין יהיה לראות כיצד חמאס ינהג - האם ימשיך לחזק את תשתיות הטרור או יפנה משאבים לפתרון בעיית החשמל. לדבריו, ישראל הפעילה טונות של חומר נפץ נגד מנהרות טרור של חמאס. הוא הוסיף כי "האיום החמור מבחינתה של ישראל הוא חיזבאללה בגבול הצפון, אך האיום הנפיץ ביותר הוא חמאס ברצועת עזה".



הקצין הבכיר אמר כי יש לפעול בכל דרך נגד מתנחלים שפועלים באלימות נגד חיילי צה"ל וכי על מערכת אכיפת החוק לטפל בהם יותר בחומרה. לדבריו, אלימות זו של מתנחלים ראויה לכל גינוי".