סגן מפקד פלוגה בצה"ל הודח מתפקידו, ארבעה קצינים וחיילים יועמדו לדין משמעתי, ומג"ד קיבל הערה פיקודית בעקבות אירוע חדירת אזרח לבנוני לשטח ישראל, שהתרחש בשבוע שעבר. בצה"ל מבהירים היום (שישי) כי לאחר האירוע התקיים תחקיר בראשות מפקד פצ"ן, אלוף יואל סטריק, במסגרתו הופקו לקחים מבצעיים בנוגע לתפקוד הכוחות בעת האירוע. לקחי האירוע יועברו לכוחות ובתוך כך יתבצעו תחקירים משלימים מקצועיים נוספים, על מנת למנוע הישנות מקרים מסוג זה בעתיד.



כזכור, אזרח לבנוני שחצה את הגבול ועורר את חשדם של אזרחים בקריית שמונה, נעצר ביום חמישי שעבר על ידי כוחות המשטרה שהועזקו למקום. התושב הלבנוני נחקר בתחנת המשטרה בעיר, אליה הגיעו גם קצינים בכירים בצבא וחוקרי שב"כ.



סמוך לשעה 21:00 בערב, תושבים בקריית שמונה דיווחו למשטרה על אדם המתהלך בנסיבות מחשידות. שוטרים שהגיעו למקום פתחו בסריקות נרחבות במהלכן אותר החשוד. בבדיקת פרטיו עלה כי מדובר באזרח לבנוני שכלל הנראה חצה את הגבול לשטחי ישראל. הוא הובהל לתחנת משטרה ונסיבות חצייתו את הגבול נחקרו. 



 גבול לבנון - ישראל, ארכיון. צילום: פייר טרדג'מן, פלאש 90
גבול לבנון - ישראל, ארכיון. צילום: פייר טרדג'מן, פלאש 90



מוקדם יותר היום נעצרו שני תושבי הכפר טובא זנגריה בחשד שפרצו לבסיס צה"ל ברמת הגולן וגנבו שני רובי M16. השניים נעצרו לאחר שאתמול בשעות הערב המאוחרות התקבל דיווח עלך גניבה של נשקים צה"ליים ממחנה צה"לי בו משרתים ארבעה חיילים. בעקבות הדיווח פתחה המשטרה בחקירה בשיתוף עם משטרה צבאית חוקרת (מצ"ח) לבירור גניבת הנשקים.



לאחר מכן זיהו שוטרי מחוז צפון רכב פרטי ובו שני צעירים כשהם נוסעים בנסיבות מחשידות סמוך לצומת ראש פינה - ירדן. השניים נעצרו לחקירה כחשודים במעורבות בגניבת הנשקים. יודגש כי עד כה רובי ה-M16 טרם אותרו והמשטרה עושה מאמצים להגיע למעורבים. בתוך כך נמשכת חקירת האירוע.