המחדל במטס יום העצמאות: מפקד חיל האוויר החליט לשפוט ולשלוח לעונש מאסר את הטייסים המעורבים בתקרית, כך פורסם הערב (שלישי) בחדשות 2. בתיעוד של שני הצלמים ניתן היה לראות בבירור את שני מטוסי השמשון ("סופר הרקולס") משתפשפים ונוגעים אחד בשני - מה שבהחלט יכול היה לגרום להתרסקות המטוסים ולאסון. בעקבות האירוע הזה, החליט כאמור מפקד חיל האוויר לשפוט את הטייסים המעורבים באירוע ולשלוח אותם למחבוש של מספר ימים. כמו כן, בעקבות התחקיר נקבעו נהלי טיסה חדשים לטיסה במבנה, בו המטוסים טסים במרחק קרוב אחד מהשני.





כזכור, ביום רביעי שעבר התגלתה תקרית הבטיחות שאירעה במהלך מטס חיל האוויר המסורתי של יום העצמאות. על פי התחקיר הראשוני של חיל האוויר, שני מטוסי תובלה כבדים של החיל נגעו זה בכנפו של זה במהלך הטיסה ולא הבחינו בכך. לדברי דובר צה"ל, התקרית התגלתה רק בדיעבד ולאחר נחיתת המטוסים, כאשר זיהו סימני שריטה על הכנפיים. כמו כן, בחיל האוויר טוענים שלא נשקפה סכנה לחיי הטייסים וכי האירוע מתוחקר.



במטס המסורתי שמתקיים ביום העצמאות משתתפים מטוסים ומסוקים רבים וביום העצמאות האחרון השתתפו גם לראשונה מטוסי ה-F-35, "אדיר", שאמורים להיות מטוסי הקרב והתקיפה העתידניים של חיל האוויר וכוללים בין השאר גם יכולות חמקניות. בין המטוסים הנוספים שלקחו חלק באירוע: צופית, שמשון וקרנף, נחשון, בז, ראם, ברק ורעם.