ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, חשף היום (חמישי), כי רוצחו של מאזן פוקהא, בכיר הארגון שנורה למוות ליד ביתו בשכונת תל אלהוא בעזה, נעצר. לדברי הנייה, הוא פעל בהוראת ישראל והוא חשף את כל הפרטים הנוגעים להתנקשות. הנייה הודה, כי "ההתנקשות בחיי פוקהא גרמה למכה אסטרטגית כואבת לחמאס - מבחינה ביטחונית ואסטרטגית". על פי ההצהרה, משרד הפנים ברצועה יערוך מסיבת עיתונאים בימים הקרובים, במהלכה יחשוף את כל הפרטים אודות החיסול.

הנייה עמד כשלצידו אלמנתו של פוקהא בפתח בית המשפחה, ואמר: "אנו מכריזים לעם הפלסטיני, שהרוצח הפושע, שביצע את ההתנקשות בהוראות קציני המודיעין הציוני, נמצא בידי זרועות הביטחון. הוא חשף את כל הפרטים הנוגעים להתנקשות". הנייה הוסיף, כי "אנו גאים במנגנוני הביטחון שלנו, למרות הכאב. לכן, אנחנו באים להודיע על מעצרו של המתנקש בפתח ביתו של המנהיג מאזן פוקהא. אני מודה לתושבי עזה על כך שסבלו את כל הפעולות של מנגנוני הביטחון, כולל סגירת מעברי הגבול הימיים והיבשתיים מאחר והבינו את גודל המשימה".

מנהיג חמאס אמר כי "זהו הישג אסטרטגי של זרועות הביטחון בעזה, והעולם ייוודע למאמץ הגדול שנעשה כדי לתפוס את הרוצח. אין ספק שהציוני הכובש הוא שנתן את ההוראה להתנקשות בחייו של המנהיג מאזן פוקהא". הוא הוסיף: "היינו יכולים להודיע על כך לפני שלושה ימים, אך זרועות הביטחון המתינו עד לרגע בו יהיה לנו את כל הפרטים".
 
בכירי חמאס בהלוויתו של פוקהא. צילום: רויטרס

 
כזכור, ב-24 במרץ קצת לאחר חצות, התנקשו אלמונים ביריות במאזן פוקהא (35), איש הזרוע הצבאית של חמאס ששוחרר במסגרת עסקת שליט, ונמלטו מהמקום. "זה היה בסגנון של חיסול מהנדס מהנדס המזל"טים של אל-קסאם, מוחמד א-זווארי, ב-15 בדצמבר 2016 בתוניסיה", אמרו ברצועה. דובר משרד הפנים בעזה איאד אל-בוזם, אמר בהודעה מיוחדת שהוצאה בשעה 2:30 לאחר חצות, האשימה הזרוע הצבאית של חמאס, את ישראל באחריות לחיסולו של פוקהא (35), "המפקד" בגדודי עז א-דין אל-קסאם. "ההתנקשות תוכננה ובוצעה על ידי האויב הציוני", נאמר בהודעה. "האויב נושא באחריות לפשע שלו".
 
ההתנקשות התרחשה ליד ביתו של פוקהא, שנורה לפחות שבעה כדורים מטווח קצר, בשכונת תל אל-הווא בדרום עזה. בחמאס האשימו את ישראל בחיסול, והבכירים בארגון איימו בתגובה. "רוצחיו לא יחמקו מעונש", איים הנייה ואילו ראש הלשכה לשעבר חאלד משעל הוסיף במסיבת עיתונאים מיוחדת "קיבלנו עלינו את האתגר". עשרות אלפים השתתפו בהלווייתו שהתקיימה למחרת החיסול.
 
בהודעה נאמר כי "המשוואה הזו, בה האויב רוצה לבצע התנקשות שקטה כלפי גיבורי ההתנגדות, תישבר. האויב יתחרט על היום בו התחיל במשוואה הזו. אנו מבטיחים לאומה ולעם שלנו, שהאויב ישלם מחיר הפשע. מי שמשחק באש, נכווה ממנה".
 
פוקהא, הוא תושב טובאס בגדה המערבית שריצה עשר שנות מאסר מתוך תשעה מאסרי עולם שנגזרו עליו, וגורש במסגרת עסקת שליט לרצועה. הוא הורשע ונשפט ב-2003 לתשעה מאסרי עולם אחרי שהורשע בשליחת המפגע לבצע פיגוע התאבדות באוטובוס אגד בצפת, ורצח תשעה ישראלים. פוקהא נחשב לאחד ממכווני הפיגועים בגדה המערבית בשנים האחרונות במסגרת מה שמוגדר "מטה הגדה" של חמאס.