מאלק חאמד, תושב סילואד, הואשם היום (חמישי) בבית דין צבאי ברציחתו של סמל אלחי טהרלב בפיגוע דריסה בעפרה באפריל האחרון. הוא מואשם גם בניסיון לרצוח חייל נוסף, שנפצע באירוע. מכתב האישום עולה כי אין זו הפעם הראשונה שחאמד ניסה לרצוח אזרחים וחיילים. הפיגוע אירע ב-6 באפריל בכביש 60. המחבל דהר עם רכבו לתחנת אוטובוס, התנגש במחסום הבטונדה ומעוצמת ההתנגשות נפגע מי שעמד מאחוריה, ביניהם טהרלב בן ה-20 מהיישוב טלמון בגוש עציון. צוותי מד"א ניסו לטפל בו, אך נאלצו לקבוע את מותו במקום. חייל נוסף נפצע קל ופונה לבית החולים.



חאמד, אשר נעצר מיד לאחר הפיגוע, הואשם היום כאמור ברציחתו של טהרלב ובניסיון לרצוח את החייל שנפצע בפיגוע ושני אזרחים נוספים אותם ניסה לדרוס. עוד הואשם חאמד בכך שניסה לרצוח אזרחים וחיילים בשתי הזדמנויות נוספות בחודשים שקדמו לפיגוע. זאת, בגין כך שיצא לבצע פיגוע דקירה ופיגוע דריסה שאותם לא הוציא בסופו של דבר אל הפועל. כמו כן יוחסו לו עבירות בטחון בגין חברותו ופעילותו בחמאס.



זירת הפיגוע. צילום: דוברות מד"א



עם הגשת כתב האישום, התביעה הצבאית ביקשה לעצור את חאמד עד תום ההליכים המשפטיים בעניינו. "צה"ל משתתף בצערה של משפחת טהרלב ובכאבו של החייל שנפצע בפיגוע, וימשיך לפעול באופן נחוש על מנת למצות את הדין עם פעילי הטרור", נמסר.