שירות בתי הסור חשף היום (שני) את מכתב האסירים הביטחוניים, בו מפורטות דרישותיוהם, אותו הם שלחו לקראת שביתת הרעב עליה הכריז רב המרצחים מרואן ברגותי. יממה לפני פתיחתה ברגותי, באמצעות אסיר בטחוני נוסף היודע קרוא וכתוב בעברית, שיגר מכתב לנציבת שירות בתי הסוהר, רב גונדר עופרה קלינגר, בו מחה על תנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים והציב תנאים ליישוב הסכסוך בין האסירים הביטחוניים לשב"ס.



במכתב, המתפרש על פני ארבעה עמודים, מציין ברגותי כי ניתן, לדבריו, ליישב את הסכסוך בין הצדדים בדו שיח, כשהוא פורט רשימת תנאים שיביאו לדבריו לסיום הסכסוך, ומניעת שביתת הרעב שבה איים על מערכת הכליאה. בין שלל התנאים והדרישות שהציב ברגותי, הוא מבקש בשם האסירים הביטחוניים התקנת טלפון ציבורי שיאפשר קשר בין האסירים הביטחוניים ומשפחותיהם, ברגותי אף הוסיף כי התקנת הטלפון הציבורי ישים סוף לשחיתות שמתנהלת בבתי הסוהר, שבמרכזה, סחר בטלפונים ניידים.



מרואן ברגותי אוכל בתאו
מרואן ברגותי אוכל בתאו



בדיקות רפואיות וטיפולי שיניים





עוד הוא ביקש התקנת מזגן בכל חדר ובמעברים, שיפור חדרי הביקורים, מתן טיפול רפואי, בדיקות רפואיות אחת לשנה, טיפולי שיניים, הגבלת מספר האסירים בכל חדר, החלפת בגדים וביצוע ניתוחים רפואיים ללא המתנה, פתרון בעיית הצפיפות, החזרת הלימודים האקדמאים במסגרת האוניברסיטה הפתוחה והבגרויות, הארכת זמני הביקור משלושת רבעי שעה לשעה וחצי, מתן ביקורים ללא הגבלה לכל בני המשפחה מדרגה ראשונה ושנייה, אישור צילומים עם בני משפחות האסירים וטיפול בתאי השירותים ושיפור בתנאי ההיגיינה.



לאור התנאים שהוצבו בפני הנציבה, שירות בתי הסוהר הודיע כי אין הוא יכול לעמוד בתנאים אלו ומגורמים בכירים במשרד לביטחון פנים נמסר כי "מדובר בהפגנת כוח בלבד וניסיון של רב המרצחים ברגותי להוכיח שליטה באסירים הביטחוניים, ללא שום סיבה מוצדקת לשביתה". כזכור בשבוע שעבר נחשף סרטון בו נראה ברגותי ,מנהיג השביתה שובר את שביתת הרעב כאשר הוא אכל טורטית ושתי עוגיות בשתני מועדים שונים, סמוכים אחד לשני, בחדר השירותים בתאו.



על המכתב והתנהלותו של ברגותי הגיב השר לביטחון פנים גלעד ארדן כי "מסמך הדרישות של ברגותי רק מוכיח עד כמה הן קיצוניות ומופרכות. שום מדינה בעולם לא הייתה מנהלת מו"מ עם מחבלים על דרישות כאלה וודאי שמדינת ישראל שמנהלת מאבק בארגוני הטרור לא תסכים להיכנע לסחטנות ולפגוע בהרתעה שלה כנגד מחבלים".



מכתב האסירים הביטחוניים
מכתב האסירים הביטחוניים



עמוד 2
עמוד 2



עמוד 3
עמוד 3



עמוד 4
עמוד 4