אשתו של תושב שומרון שניצל היום (חמישי) מלינץ' באזור חווארה סיפרה על תחושות המשפחה לנוכח האירוע בו פלסטיני נורה למוות ע"י בעלה: "ברוך ה' שהסיפור נגמר ככה, גם בזיהוי הפלילי מסתכלים על הרכב ואומרים שניסו לעשות לו לינץ'. הילדים בגילאים שבעה חודשים עד 13, חלקם יודעים מה קרה ועם חלקם עדיין לא דיברתי. אנחנו מודים לאל על הנס הזה שנעשה לנו היום".



תושב השומרון שהותקף סיפר על רגעי האימה: "חזרתי מקניות ברמי לוי, הסלים היו באוטו והתחילה הפגנה אלימה באמצע חווארה. ברוך השם למזלי הצלחתי להיחלץ לשם אחרי. כמעט ראיתי את המוות בעיניים, כמעט עשו בי לינץ'. הצלחתי לצאת משם ולהגיע הביתה בשלום אני מודה ל-ה' על הנס הגדול".



תושב השומרון שירה לעבר מיידי אבנים. צילום מסך
תושב השומרון שירה לעבר מיידי אבנים. צילום מסך



את הדברים אמרו בני הזוג תושבי השומרון לאחר התקרית שאירעה במהלך הפגנה אלימה של כ-200 פלסטינים שיידו אבנים לעבר רכבים ישראלים. בעת האירוע נפגע מתנחל מיידוי אבנים לעברו, ובתגובה ירד מרכבו וירה לעבר המיידים, מה שגרם להריגתו של צעיר פלסטיני ולפציעתו של מפגין נוסף שנפצע באורח בינוני. כוחות צה"ל שהגיעו למקום פיזרו את ההתקהלות בעזרת אמצעים לפיזור הפגנות.



בנוסף, נפצעה בעימותים אם לחמישה, עובדת מועצה אזורית שומרון. האירוע נחקר בשטח והישראלי שירה נלקח לחקירה. על פי הדיווח, התושב הישראלי היורה הוא אב לשמונה ילדים, עובד סוציאלי במקצועו שהיה בדרך הביתה מקניות. מקורות פלסטינים דיווחו כי ההרוג הפלסטיני הוא מועתז חוסין בני שמסה-תאיה, מהכפר ביתא.



הרכב שנרגם באבנים. צילום: חיים בן מובחר
הרכב שנרגם באבנים. צילום: חיים בן מובחר



ההרוג מועתז חוסין בני שמסה-תאיה. צילום: טוויטר
ההרוג מועתז חוסין בני שמסה-תאיה. צילום: טוויטר

תיעוד האירוע בחווארה: ירי נשמע, הרכב נרגם באבנים


ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר בתגובה לאירוע: "יש לפעול באפס סובלנות כלפי מחבלים המבקשים לעצור את שגרת החיים ולפגוע פשוטו כמשמעו בתושבים. אנחנו מחזקים את חיילי צה"ל בפעילותם להגנה על אזרחי מדינת ישראל". עוד הוסיף ראש המועצה כי "אסור לממשלה לנהוג בכפפות של משי במחבלים. לא ייתכן שאמא תצא עם בנה בבוקר לתור לרופא או לעבודה ותותקף לאור היום".



בתוך כך, ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי התייחס אף הוא לאירוע בחווארה כשאמר כי הוא "מעריך מאד את צה"ל ואת מפקדיו, אך בעת האחרונה, לעומת הסלמה בפיגועים ביהודה ושומרון, נראה כי מתקיימת אזלת יד של כוחות צה"ל באבטחת הכבישים ואף חסימות ופגיעה קשה במרקם החיים, ובעצם החיים כולל פצועים".



לדבריו, חיילי ומפקדי צה"ל נראים יותר כמנועים מלפעול בהתגברות הטרור ואזרחים שנאלצים להגן על עצמם נעצרים ונשקם מוחרם. "זו משוואה מסוכנת מאד", הוסיף, "דרשתי דיון דחוף בוועדת החוץ והביטחון, לתחקור מציאות זו, על מנת לקבל הסברים על דרכי ההתמודדות של מערכת הביטחון עם גל הטרור הזה".